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 A Genfi Autószalon elmaradása nemcsak a nagy autógyártókat késztette egy virtuális prezentáció elkészítésére, hanem az olyan kis start-up vállalatokat is, mint például a Micro Mobility, mely a Microlino 2.0-ás változatát vitte volna a svájci autókiállításra. A srácok a Facebookon rögtönöztek, és élő közvetítésben mutatták be rajongóik számára a kívül-belül megújult tisztán elektromos miniautót. Mint kiderült, nem ez az első eset, hogy egy váratlan esemény meghiúsítja a szépen eltervezett premiert – 2016 januárjában, amikor a cég a Microlino legelső prototípusát szerette volna bemutatni, a jármű a zürichi reptéren kipakolás közben leesett a targoncáról, és összetört. Ennek ellenére azért kiállításra került, „Shit happens” felirattal. Visszatérve a mostani prezentációra, a Microlino második generációja úgy érkezett meg, hogy az első sosem került gyártásba. A csapat már február végén elárulta, hogy ennek oka egyrészt a dizájn, amit sokkal időtállóbbra akartak csiszolni a tervezők, a másik pedig néhány biztonsági követelmény, aminek akkori szerkezetével nem felelt meg a csöppség. A Microlino eredetileg a BMW Isetta alapján készült, hasonló retro hangulatot tükrözve sokkal cukibb formában, ennek köszönhetően vált népszerűvé és szerzett közel 17 000 előrendelőt a villanyautó. A Micro Mobility viszont szakítani akart ezzel az old school stílussal, ezért modernebbé, elegánsabbá varázsolta a járművet, amit állítólag a rajongók sem bántak, hiszen a start-up a megkérdezésükkel, az új dizájnelemekről indított szavazás után döntött a változtatásokról. Microlino 1.0 Microlino 2.0 A februári képeknek köszönhetően már nem újdonság, hogyan alakult át külsőre a Microlino. Kerekebb és simább lett, elöl-hátul kapott egy LED-csíkot, ami egyben az irányjelző lámpát is magában foglalja, új dísztárcsa lett rászerelve, s az ablakok is kicsivel nagyobbak lettek. Ami eddig nem volt világos, az a töltőcsatlakozó helye, ez az ajtóról az autó jobb hátsó részére került. A kilincs helye is változik, ám a bemutatón szereplő prototípus ajtaja távvezérléssel nyílt, ezt a sorozatgyártott változat nem fogja tudni. Microlino 1.0 Microlino 2.0 A legtöbb módosítás a szerkezetet érte: a csővázas keret helyett préselt acélból készül a váz, ami biztonságosabbá és stabilabbá teszi az autót. A lökhárítók kivételével a fejlesztők a karosszéria teljes egészén elhagyták a műanyag alkatrészeket, és alumíniumra, valamint acélra váltottak. Valamennyi kerék saját felfüggesztést kapott, ehhez viszont a hátsó nyomtávot meg kellett növelni 50%-kal. A villanymotor is új, és közel 15%-kal hatékonyabb, mint az előző, a LiFePO4 kémiáról pedig nagyobb energiasűrűségű NMC cellákra váltott a start-up az akkucsomagban, amit a tömeg csökkentésére használt fel. A 2.0-ás változatban már fix a kormányoszlop, azaz nem nyílik ki az ajtóval együtt, így a vezetés pontosabb és könnyebb, az ajtót pedig jobban ki lehet nyitni. Arról nem tett említést a Micro Mobility, hogy változtak volna a specifikációk, így egyelőre marad a 11 kW-os teljesítmény, 90 km/h-s végsebesség, 100 Nm nyomaték, 125/200 km-es hatótáv a választott akkukapacitástól függően, és 4 kW-os AC tölthetőség. A bemutatón a Microletta elektromos robogó is szerepelt, erről viszont nem derült ki újdonság a februári infókhoz képest. Gyártási ütemtervet továbbra sem tud hozzá a cég, de ez a jármű egyelőre koncepció, amin további módosítások szükségesek. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!