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 Amikor 2020 januárjában kipattant a fejünkből az első magyar villanyautós ágyúgolyó futam ötlete, amelynek célja néhány elektromos autó összehasonlítása egy kb. 500 km hosszú távon, nem tudtuk, hogy Németországban már 2018-tól rendeznek egy hasonló eseményt, e-cannonball néven. A start és a célpont közötti legrövidebb útvonal alig hosszabb, mint a mi futamunk volt, de a versenyzők az ellenőrzőpontok miatt jóval hosszabb utat tettek meg. Abban sincs ugyanis különbség, hogy az autósok tetszőleges útvonalon haladhatnak a kiinduló pontot jelentő Berlin és a Moers városában lévő cél között, de út közben érinteni kell néhány ellenőrzőpontot. Az idei német futamot szeptember 26-án tartották. A versenyzők útvonal választása jelentős mértékben eltérő volt (Fotó: e-cannonball Facebook) A német töltőhálózat azonban valamivel jobb, mint idén januárban a hazai helyzet volt, így sokkal inkább nyitott volt a küzdelem a verseny teljes időtartamán. A megmérettetésen három átépített autó, egy 1966-os Ford Mustang, egy e-UP akku felhasználásával átalakított 1972-es VW Bogár, valamint egy VW Caddy is elindult olyan újdonságok mellett, mint a Porsche Taycan, a Polestar 2 és a Volkswagen ID.3, de természetesen a Teslák minden változata szerepelt az indulók között.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 Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook Fotó: e-cannonball Facebook A végeredmény az erős mezőnyt figyelembe véve különösen figyelemreméltó, ugyanis az abszolút győztes jelentős előnnyel egy kis akkus autó, egy első generációs Hyundai Ioniq lett. A verseny első 10 helyezettje az alábbi táblázatban látható. Akit érdekel, hogy mennyivel maradt el egy Polestar 2 vagy egy Audi e-Tron a kis akkus Ioniq-tól, kattintson ide a teljes listáért. Helyezés Csapat Autó Idő Megtett táv Átlagfogyasztás 1. Stefan^2 Hyundai Ioniq 28 kWh 8:12 650 km 14,3 kWh/100 km 2. Schwarze Hummel Opel Ampera E 8:40 622 km 16,3 kWh/100 km 3. Magenta Tesla Model 3 LR 8:51 655 km 21 kWh/100 km 4. Picobello-Solar Hyundai Ioniq 38 kWh 8:53 641 km 12,7 kWh/100 km 5. Green Mamba Porsche Taycan turbo 8:54 707 km 28,7 kWh/100 km 6. Fa1r EV News Frühstück BMW i3 120Ah 8:59 638 km 20,3 kWh/100 km 7. Smart Charge VW ID.3 First 9:04 ? km ? kWh/100 km 8. TravElectrified Tesla Model 3 LR RWD 9:05 725 km 19,9 kWh/100 km 9. Car Maniac Porsche Taycan 9:23 669 km 28,7 kWh/100 km 10. In-Produkt denkt elektrisch Mini Cooper SE 9:23 (20 perces büntetéssel) 595 km 17,9 kWh/100 km 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!