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
auto
2024. 04. 24. szerda

Régi Ioniq nyerte a német villanyautós ágyúgolyó futamot

elektromos autó

Amikor 2020 januárjában kipattant a fejünkből az első magyar villanyautós ágyúgolyó futam ötlete, amelynek célja néhány elektromos autó összehasonlítása egy kb. 500 km hosszú távon, nem tudtuk, hogy Németországban már 2018-tól rendeznek egy hasonló eseményt, e-cannonball néven. A start és a célpont közötti legrövidebb útvonal alig hosszabb, mint a mi futamunk volt, de a versenyzők az ellenőrzőpontok miatt jóval hosszabb utat tettek meg. Abban sincs ugyanis különbség, hogy az autósok tetszőleges útvonalon haladhatnak a kiinduló pontot jelentő Berlin és a Moers városában lévő cél között, de út közben érinteni kell néhány ellenőrzőpontot. Az idei német futamot szeptember 26-án tartották.

A versenyzők útvonal választása jelentős mértékben eltérő volt (Fotó: e-cannonball Facebook)

A német töltőhálózat azonban valamivel jobb, mint idén januárban a hazai helyzet volt, így sokkal inkább nyitott volt a küzdelem a verseny teljes időtartamán. A megmérettetésen három átépített autó, egy 1966-os Ford Mustang, egy e-UP akku felhasználásával átalakított 1972-es VW Bogár, valamint egy VW Caddy is elindult olyan újdonságok mellett, mint a Porsche Taycan, a Polestar 2 és a Volkswagen ID.3, de természetesen a Teslák minden változata szerepelt az indulók között.

A végeredmény az erős mezőnyt figyelembe véve különösen figyelemreméltó, ugyanis az abszolút győztes jelentős előnnyel egy kis akkus autó, egy első generációs Hyundai Ioniq lett. A verseny első 10 helyezettje az alábbi táblázatban látható. Akit érdekel, hogy mennyivel maradt el egy Polestar 2 vagy egy Audi e-Tron a kis akkus Ioniq-tól, kattintson ide a teljes listáért.

Helyezés Csapat Autó Idő Megtett táv Átlagfogyasztás
1. Stefan^2 Hyundai Ioniq 28 kWh 8:12 650 km 14,3 kWh/100 km
2. Schwarze Hummel Opel Ampera E 8:40 622 km 16,3 kWh/100 km
3. Magenta Tesla Model 3 LR 8:51 655 km 21 kWh/100 km
4. Picobello-Solar Hyundai Ioniq 38 kWh 8:53 641 km 12,7 kWh/100 km
5. Green Mamba Porsche Taycan turbo 8:54 707 km 28,7 kWh/100 km
6. Fa1r EV News Frühstück BMW i3 120Ah 8:59 638 km 20,3 kWh/100 km
7. Smart Charge VW ID.3 First 9:04 ? km ? kWh/100 km
8. TravElectrified Tesla Model 3 LR RWD 9:05 725 km 19,9 kWh/100 km
9. Car Maniac Porsche Taycan 9:23 669 km 28,7 kWh/100 km
10. In-Produkt denkt elektrisch Mini Cooper SE 9:23 (20 perces büntetéssel) 595 km 17,9 kWh/100 km

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.