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
auto

Elektromosan tér vissza az Opel Monza?

elektromos autó

Az Auto Motor und Sport spekulációi szerint az Opel visszavezetné a Monzát a kínálatába, hogy azt a mostaniaknál egy sokkal sportosabb modellel színesítse az ügyfelei számára. Az 1978 és 1986 között gyártott sportkupét egyszer már felélesztette az autógyártó, 2013-ban, amikor az eredeti látványvilágot hidegvérrel félredobva egy rendkívül látványos luxustanulmányt formált belőle, ám a Frankfurti Autószalonon kiállított darab végül csak egy egyszeri bemutatóautó maradt.

A német hírportál nem fejtette ki, mire alapozza ötletét, Michael Lohscheller vezérigazgató pedig se nem cáfolta, se nem igazolta a pletykát, de amennyiben tényleg visszatér az Opel Senator alapján épített felső középkategóriás jármű a palettára, a korábbiaktól gyökeresen eltérő arculattal juthatnak majd hozzá a vásárlók. Ez külsőre és belsőre is igaz, ugyanis a híresztelések szerint a jövő Monzája egy tisztán elektromos crossover lesz. Ha az a cél, hogy atletikus maradjon a modell, akkor túlzottan biztos nem fogja megemelni és lekerekíteni az Opel, a 2013-as koncepciónál viszont egy kicsit biztosan szolidabb formát ölt majd az autó.

Az újságírók szerint a villanyautó 2024 környékére várható, és a PSA tervezett eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) padlólemezére épülne rá. Ez a technológia első-, és összkerekes meghajtást is megenged, maximálisan 250 kilowattos teljesítménnyel, míg az akkucsomag kapacitása 60 és 100 kWh között mozoghat. A hatótávolság így minimum 400, maximum 650 kilométer lehet a WLTP szerint. A PSA jelenleg két platformra pakolja tisztán elektromos modelljeit, a személyautók az eCMP-n nyugszanak, a haszongépjárművek pedig az EMP2-t használják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.