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 Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatósága (NHTSA) vizsgálatot indított a 63 000 db Tesla Model S autót érintő médiavezérlő egység meghibásodással kapcsolatban, közölte a Reuters. A vizsgálat alapja 11 beérkezett panasz a médiavezérlő egység meghibásodásával kapcsolatban, amely az érintőképernyő működésképtelenségét eredményezte. Az egység meghibásodása miatt elvesztek az audiovizuális funkciók, azaz működésképtelen lett az infotainment rendszer, a navigációs rendszer, az internet böngésző és a tolatókamera, tájékoztatott az ügynökség. A meghibásodás oka a memória elhasználódása. Az NHTSA szerint a probléma nem érinti a járművezérlő rendszereket. A hiba a 2012 és 2015 között gyártott Tesla Model S autókban jelentkezett, bár a Tesla ugyanazt a médiavezérlő egységet építette be 2012-től 2018 elejéig összesen 159 000 db Model S-be, valamint a 2016 és 2018 között gyártott Model X-ekbe. A problémát jelentő egység Nvidia Corp (NVDA.O) Tegra 3 processzort használ, integrált 8 GB-os eMMC NAND flash memóriaeszközzel, melynek élettartama az írás-olvasási vagy törlési ciklusok száma alapján véges az NHTSA álláspontja szerint. Életveszélyesek a Teslák, vagy csak túl magas az árfolyam? Egyes ügyfelek szerint a hiba következményeképp az autó nem tölthető fel. Mások szerint a közlekedésbiztonságra is hatása lehet a problémának. Az egyik tulajdonos például arra panaszkodik, hogy nem tudja használni a légkondicionálót, így problémát okoz a szélvédő páramentesítése is. A panaszok arra is kitértek, hogy a Tesla a tulajdonosokkal kívánja megfizettetni az egység cseréjét azoknál az autóknál, melyeknél a garancia már lejárt. Az Nvidia és a Tesla egyelőre nem nyilatkozott a problémával kapcsolatosan. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!