A Tesla Semi prototípusának 2017 végi bemutatója óta nem kaptunk túl sok hivatalos információt a kamion gyártásának megkezdéséről, illetve a fejlesztések állapotáról. Igazából annyit tudunk, hogy már évek óta több tesztjármű teljesít szolgálatot a cég kaliforniai autó-, és nevadai akkumulátorgyára között, és folyamatosan finomítottak a dizájnon. Bár a kamiont eredetileg 2019-re ígérték, azt is tudjuk, hogy a késés oka nem valami technikai probléma a tervekkel, hanem a szűkös akkumulátor-készletek jobb felhasználása. Egy Semibe 5x annyi cella megy majd, mint egy átlagos Tesla személyautóba, ezért a gyártás megkezdésével megvárják az új 4680-as akkuk gyártásának felfutását. Most, ha igazak a pletykák, egy beszállítótól szivárgott ki információ a gyártás megkezdésének dátumáról, és az éves termelési célokról.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 Fél év múlva Egy teslás körökben ismert amerikai fiatalember, Sawyer Merritt a hírek mostani forrása, aki állítása szerint a Tesla egyik beszállítójától kapott fülest a gyártási tervekről. A cég a Tesla szinten minden modelljéhez szállít alkatrészeket, és 2020 negyedik negyedéve óta a Semi programba is bedolgozik. https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1357393123605889026 Ha helytállóak az információk és nem változnak a tervek, akkor a kamionok karosszériája – és, tesszük hozzá, akkumulátora is – Fremontban fog készülni, a járművek végszerelése pedig a Giga Nevadában történik majd. Ez utóbbit annyival egészítenénk ki, hogy információink szerint ez nem konkrétan az aksigyár épületét jelenti – itt egy négyzetcenti hely sincs már – hanem attól pár kilométerre egy új csarnokot, amit erre a célra építettek vagy bérelnek. Ez azonban csak átmeneti állapot lesz, mert a gyártás 2022-ben átköltözik végleges helyére, a Giga Texasba. (Bár igény esetén mind a két gyártósor megmaradhat). Gyakorlatilag a Giga Nevada telekszomszédja az új raktárépület, ahová egyesek az összeszerelést várják. Forrás: Google Maps Nemrég láttunk egy új prototípust, amin több új dizájnelem is feltűnt, de hamarosan, májusban érkezhetnek a első Release Candidate-ek, azaz a gyártásra szánt végleges prototípusok. Az ún. Pilot Production, tehát a szerelősorról lekerülő első, annak finomhangolására szánt darabok júliusban gördülnek ki, a gyártás hivatalos kezdete pedig 2021 augusztusa. Ez a kis darabszámú gyártás összesen 350 kamiont jelent majd augusztusig, a cél pedig, hogy az év végére heti 100 Semi készüljön el. 2022 végére már heti 500 darab a terv, az alvókabinos változat, illetve az európai kiszállítások kezdete pedig 2023-ra várható. Utóbbival kapcsolatban érdekesen fogalmazott a forrás, mert úgy is lehet értelmezni, hogy a hozzánk szánt kamionok itt is készülnek majd (Giga Berlin?), de ez nem volt egyértelmű. Idén összesen 2500, jövőre 10.000, utána pedig évi 25.000 Semi legyártása a terv. Hihető ütemterv Amikor ilyen nem hivatalos információkat osztunk meg, igyekszünk felmérni, hogy mennyire hihető a sztori. Ebben az esetben én adnék egy 8/10-es pontszámot. A hasonló pletykáknál mindig érdemes arra figyelni, hogy egy-egy új modell gyártásának megkezdését nem lehet fű alatt, titokban megcsinálni. 6-9 hónappal korábban le kell adni a megrendeléseket beszállítók tucatjainak, és innentől kezdve több száz, vagy ezer ember tud a „titokról” a világon, tehát érkezniük kell a hasonló füleseknek. Ráadásul az új gyártósorok mellé munkások is kellenek, tehát érdemes figyelni a Tesla álláshirdetéseit is. Így volt ez tavaly is, amikor megtudtuk, hogy a Tesla berendelte a hőszivattyúkat az összes modelljéhez, majd hetekre leállította a Model S/X gyártósorait, és szabadságra küldött mindenkit a soron. A fenti információkat szintén alátámasztani látszik, hogy nagyjából hasonló időszakban várjuk a Plaid+ Model S, illetve a berlini Model Y érkezését is, márpedig a dolgok jelenlegi állása szerint, a kamion mellett ezek lesznek az első 4680-as cellákkal szerelt járművek. Scoop.There are 4 Tesla semis being built at GFNV. They will use the new higher density 2170 L cells from GFNV, not the 4680s. There will be three packs in a row, each half as long as a Model S. There will be 2 for road testing, 1 for durability testing, and 1 for Alaska… — Carsonight (@carsonight) December 27, 2020 Ugyanakkor, egy máskor is megbízható nevadai forrás azt jelentette december végén, hogy a 4 legújabb Semi prototípus nem a 4680-as, hanem az új, továbbfejlesztett 2170L cellákat kapta. Még az is lehet, hogy ez kerül majd a kamionokba, de a Model S frissítése óta azt is el tudjuk képzelni, hogy míg a kisebbik, 500 kilométeres hatótávú kamion a 2170L cellákkal lesz szerelve, a (később érkező?) 800 kilométeres változat a 4680-asokat kapja. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!