PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 24. szerda

Will Ferrell háborút hirdetett Norvégia ellen, de eltévedt

elektromos autó

A Super Bowl döntő jellemzően a világ legnagyobb multinacionális vállalatainak kedvenc eseménye, akár dollármilliókat is képesek kifizetni azért, hogy az általuk készített 30-60 másodperces reklámot láthassák a nézők a helyszíni kivetítőkön és a televíziós csatornákon. Az idén február 7-én tartott sportrendezvényen, vélhetően a koronavírus által megcincált költségvetések miatt, a megszokottnál kevesebben élnek a világszerte több százmilliós nézettség adta lehetőségekkel, de az autógyártók közül biztosan ott lesz az a General Motors, mely ezúttal is az elektromobilitási stratégiája köré építette a rövidfilmjét (tavaly a Hummer EV-ről szólt a GM reklámja).

A videó főszereplője Will Ferrell kaliforniai filmszínész, aki felfedezi, hogy szeretett hazája messze le van maradva Norvégiától az egy főre jutó elektromos autók tekintetében, így elhatározza, hogy barátaival móresre tanítja a „halimádó” északiakat. Kenan Thompson és Awkwafina bepattan egy elektromos Hummerbe, Ferrell pedig egy Cadillac Lyriq-kel egy konténerszállító hajón célozza meg Norvégiát, de hamar kiderül, hogy a földrajz nem az erősségük: Thompsonék maximum a finn rénszarvasokat világosíthatják fel az amerikaiak elektromos technológiájáról, Ferrell pedig a svéd útviszonyokat tesztelheti Cadillacjével. (Nem akarjuk elrontani a poént, de tengerparti várost ekkora hegyekkel nemigen találni Svédországban.)

Az „Everybody In” kampány keretében bemutatott „No Way, Norway” kisfilm egyperces változata az NFL-döntő első negyedében fog futni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.