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 Erről ugyan külön nem írtunk, de valahol sejthető volt, hogy januárban megszakad a tavaly év végét jellemző sikerszéria a zöld rendszámok kiadása terén. Az európai CO2 korlátozás miatt óriási hajrában az importőrök nyilván igyekeztek kisöpörni a készleteket, aminek köszönhetően a gyártók többsége vélhetően megúszta az évet büntetés nélkül. Ennek egy komoly hátulütője azonban most januárban jelentkezett. Sok helyen valószínűleg nem maradt eladható készlet, így januárban a mélybe zuhant a zöld rendszámos autóállomány növekedését mutató adat. Míg decemberben 1443 járművel bővült ez a kör, addig januárban „csak” 819 autóra került fel ilyen megkülönböztető jelzés. Ez az egy évvel korábbihoz képest ugyan egy 24,3%-os bővülést jelent, de jelentős visszaesés a tavalyi évre jellemző 45%-os növekedéshez képest. Továbbra is messze a tisztán elektromos autókat gyűjtő 5E kategória a legnépszerűbb, ide januárban 391 autót regisztráltak. Az elektromosan legalább 50 km megtételére képes hatótávnövelt elektromos autók (5N) száma 280 darabbal bővült, míg a tölthető hibridek (5P) iránti érdeklődés a decemberi kiugrás után újra visszaesett, és a számláló január 31-én 148 db-nál állt meg. A teljes állományon belül így a tisztán elektromos autók aránya ha picit is de tovább nőtt, így január végére elérte a 46,4%-ot. Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2020. január 31. 7729 5460 4190 1 8495 8885 17.380 2020. február 29. 8064 5747 4343 1 8778 9377 18.155 2020. március 31. 8468 5991 4512 1 9103 9869 18.972 2020. április 30. 8760 6147 4598 1 9332 10.174 19.506 2020. május 31. 9018 6309 4688 1 9535 10.481 20.016 2020. június 30. 9369 6522 4839 1 9812 10.919 20.731 2020. július 31. 9716 6802 5038 1 10.117 11.440 21.557 2020. augusztus 31. 10.090 7047 5182 1 10.438 11.228 22.320 2020. szeptember 30. 10.595 7428 5325 1 10.820 12.529 23.349 2020. október 31. 11.209 7794 5483 1 11.242 13.245 24.487 2020. november 30. 11.810 8214 5655 1 11.774 13.906 25.680 2020. december 31. 12.566 8701 5856 0 12.311 14.812 27.123 2021. január 31. 12.957 8981 6004 0 12.626 15.316 27.942 forrás: BM Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!