A Reuters információi szerint az akkumulátorgyártó-központtá való átalakítás is a lehetséges opciók között szerepel azon kérdést illetően, hogy mi legyen a sorsa a Nissan barcelonai autógyárának, mely a tervek szerint idén decemberben zár be. Meg nem nevezett források arról nyilatkoztak, hogy a katalán kormány 6,8 milliárd eurót különít el egy úgynevezett Battery Hub projektre a Spanyolországnak járó 140 milliárd eurós EU-s gazdaságélénkítő segélycsomagból, és elképzelhető, hogy ezen összeg a Nissan barcelonai gyárát akkumulátorgyárrá átalakító beruházó támogatását szolgálja majd. A Nissan bezárja a barcelonai gyárat 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 Állítólag jelentkező akad bőven a projektre, többek között az LG Energy Solutions is bejelentette érdeklődését a Nissan-gyárra. A katalán TV3 beszámolója szerint a dél-koreai akkugyártó a Seat részére gyártana akkumulátort, amely 2025-től a közeli martorelli gyárában kezdene elektromos autók összeszerelésébe. Ezt Pere Aragones, Katalónia kormányának megbízott elnöke sem vitatta, aki úgy fogalmazott, hogy a helyszín kiváló akkugyártáshoz az autógyártók, például a Volkswagenhez tartozó Seat közelsége miatt. Az Európai Unió agresszíven igyekszik megalapozni a helyi akkumulátorgyártást az egyre szigorodó kibocsátási szabályozásnak való megfelelést üldöző autógyártók elektromos autóihoz, elkerülvén az ázsiai importot. Mindazonáltal egyelőre nem biztos, hogy akkugyárként folytatja életét a Nissan-gyár, a kormánynak ugyanis azt is szem előtt kell tartania, hogy a lehető legkevesebb alkalmazottat kelljen elküldeni a létesítményből. Nissan Barcelona A Nissan jelenleg a fő gyárral együtt három üzemet is működtet Barcelona környékén, melyek együttesen közvetlenül 3000, közvetetten pedig 20.000 embert foglalkoztatnak. Ezek bezárását már múlt év végére tervezték a japánok, de végül elhalasztották, hogy több érdeklődőt találjanak rájuk (bár lehet, hogy a tüntetéseknek és gumiégetéseknek nagyobb súlya volt a döntésben). Az akkugyár mellett elektromosautó-gyár, vagy más elektromobilitással kapcsolatos projekt is az opciók között szerepel, a hivatalos javaslatok beérkezését március 31-ig várja a Nissan munkacsoportja. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!