A Nissan a mai napon kiadott egy sajtóközleményt a következő négy éves terveiről, amelynek sarokpontjai a fenntartható növekedés, pénzügyi stabilitás és a jövedelmezőség elérése a 2023-as pénzügyi év végéig. A terv magában foglalja a költségek racionalizálását és az üzleti folyamatok optimalizálást, valamint felülbírálja vállalat korábbi, erőteljes növekedésre vonatkozó terveit.
Miközben átszervezik az üzleti folyamatokat, strukturális reformokat hajtanak végre, korszerűsíteni fogják a létesítményeket is. A terv fontos eleme a fix költségek csökkentése, a termelői kapacitás racionalizálása, beleértve a globális termékskálát. A változtatások fegyelmezett végrehajtásától stabil fellendülést és fenntartható növekedést várnak.
A terv végrehajtásával a Nissan 5%-os üzemi haszonkulcsot és 6%-os fenntartható globális piaci részesedést kíván elérni 2023-as pénzügyi év végéig. Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója elmondta: „Átalakítási tervünk célja a folyamatos növekedés biztosítása a túlzott értékesítésnövekedés helyett. Most az alapvető kompetenciáinkra és az üzleti tevékenységünk minőségének javítására koncentrálunk, miközben fenntartjuk a pénzügyi fegyelmünket és a jövedelmezőség elérése érdekében az egységenkénti nettó bevételre koncentrálunk. Ez összhangban áll a „Nissan-ness” által meghatározott kultúra új korszakra való alkalmazásával. ”
A sajtóközlemény konkrét költségcsökkentési lépéseket is említ, köztük például az indonéziai, valamint az e-NV200 elektromos kisteherautókat gyártó Barcelonában lévő gyáregység bezárását. A Nissan létesítmények kihasználtságát szeretnék 80% felé növelni. A globális termékcsalád racionalizálásaként a jelenlegi 69 modell 55-re, azaz mintegy 20%-kal csökken majd. A fix költségeket 300 milliárd jennel tervezik csökkenteni. Észak-Amerikában az alapmodellek gyártására koncentrálnak majd. A racionalizálás jegyében a Nissan-Renault-Mitsubishi szövetség tagjai megosztják erőforrásaikat, a termelést, a modelleket és a technológiákat egyaránt.
A fő piacokra és a fontos gyártmányokra fognak koncentrálni, így a Nissan fő tevékenységeit a japán, kínai és észak-amerikai piacra összpontosítják majd. A Nissan megfelelő üzletmenetének fenntartásához a Szövetség erőforrásait is használják majd Dél-Amerikában, Dél-Kelet Ázsiában és Európában. Dél-Koreából kilépve korszerűsíteni tervezik az oroszországi Datsun üzletágat és a Dél-Kelet Ázsia piacát. Globálisan az alapmodellek szegmensére összpontosítanak majd, beleértve a C és D szegmensbe sorolt járművek, elektromos járművek és sportautók továbbfejlesztését.
A következő 18 hónapban 12 modellt terveznek bemutatni. A tisztán elektromos és elektromosított kínálat bővítését tervezik, így az e-POWER hajtásrendszert is beleértve több mint 1 millió elektromosított járművet kívánnak értékesíteni évente a 2023-as üzleti év végére.
Japánban két új elektromos jármű és további négy e-POWER jármű bevezetését tervezik, ezzel az elektromosított járműveket az eladások 60%-ára növelnék. A már elérhető korszerű ProPILOT rendszer 20 piacon több mint 20 modellben jelenik majd meg, így 2023-ra évente több mint 1,5 millió jármű tartalmazza majd a modern technológiát.