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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

A Nissan a mai napon kiadott egy sajtóközleményt a következő négy éves terveiről, amelynek sarokpontjai a fenntartható növekedés, pénzügyi stabilitás és a jövedelmezőség elérése a 2023-as pénzügyi év végéig. A terv magában foglalja a költségek racionalizálását és az üzleti folyamatok optimalizálást, valamint felülbírálja vállalat korábbi, erőteljes növekedésre vonatkozó terveit.

Miközben átszervezik az üzleti folyamatokat, strukturális reformokat hajtanak végre, korszerűsíteni fogják a létesítményeket is. A terv fontos eleme a fix költségek csökkentése, a termelői kapacitás racionalizálása, beleértve a globális termékskálát. A változtatások fegyelmezett végrehajtásától stabil fellendülést és fenntartható növekedést várnak.

A terv végrehajtásával a Nissan 5%-os üzemi haszonkulcsot és 6%-os fenntartható globális piaci részesedést kíván elérni 2023-as pénzügyi év végéig. Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója elmondta: „Átalakítási tervünk célja a folyamatos növekedés biztosítása a túlzott értékesítésnövekedés helyett. Most az alapvető kompetenciáinkra és az üzleti tevékenységünk minőségének javítására koncentrálunk, miközben fenntartjuk a pénzügyi fegyelmünket és a jövedelmezőség elérése érdekében az egységenkénti nettó bevételre koncentrálunk. Ez összhangban áll a „Nissan-ness” által meghatározott kultúra új korszakra való alkalmazásával. ”

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

Így alakul a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség jövője

A sajtóközlemény konkrét költségcsökkentési lépéseket is említ, köztük például az indonéziai, valamint az e-NV200 elektromos kisteherautókat gyártó Barcelonában lévő gyáregység bezárását. A Nissan létesítmények kihasználtságát szeretnék 80% felé növelni. A globális termékcsalád racionalizálásaként a jelenlegi 69 modell 55-re, azaz mintegy 20%-kal csökken majd. A fix költségeket 300 milliárd jennel tervezik csökkenteni. Észak-Amerikában az alapmodellek gyártására koncentrálnak majd. A racionalizálás jegyében a Nissan-Renault-Mitsubishi szövetség tagjai megosztják erőforrásaikat, a termelést, a modelleket és a technológiákat egyaránt.

A fő piacokra és a fontos gyártmányokra fognak koncentrálni, így a Nissan fő tevékenységeit a japán, kínai és észak-amerikai piacra összpontosítják majd.  A Nissan megfelelő üzletmenetének fenntartásához a Szövetség erőforrásait is használják majd Dél-Amerikában, Dél-Kelet Ázsiában és Európában. Dél-Koreából kilépve korszerűsíteni tervezik az oroszországi Datsun üzletágat és a Dél-Kelet Ázsia piacát. Globálisan az alapmodellek szegmensére összpontosítanak majd, beleértve a C és D szegmensbe sorolt járművek, elektromos járművek és sportautók továbbfejlesztését.

A következő 18 hónapban 12 modellt terveznek bemutatni. A tisztán elektromos és elektromosított kínálat bővítését tervezik, így az e-POWER hajtásrendszert is beleértve több mint 1 millió elektromosított járművet kívánnak értékesíteni évente a 2023-as üzleti év végére.

Japánban két új elektromos jármű és további négy e-POWER jármű bevezetését tervezik, ezzel az elektromosított járműveket az eladások 60%-ára növelnék. A már elérhető korszerű ProPILOT rendszer 20 piacon több mint 20 modellben jelenik majd meg, így 2023-ra évente több mint 1,5 millió jármű tartalmazza majd a modern technológiát.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.