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 Közismert, hogy a Teslák rendszeresen kapnak kisebb-nagyobb szoftverfrissítéseket, amelyek nem csak hibajavításokat, de új funkciókat is tartalmaznak, olykor pedig átszabják a kezelőfelületet. A 9-es főverzió 2018 októberében, a 10-es pedig 2019 szeptember végén jött ki, így már igencsak késik a V11. Úgy néz ki azonban, hogy már tényleg nem kell rá sokáig várni. A zászlóshajókkal jön Régóta rebesgetik, hogy a következő főverzió az új Model S/X kiszállításaival érkezik, és valljuk be ebben van némi logika, hiszen ezek a modellek a függőlegesről vízszintes képernyőre váltanak, amihez új kezelőfelület is kell. A két nagy Tesla középső kijelzője ráadásul nagyobb is mint a Model 3/Y sorozaté, és itt megmaradt a kormány mögötti képernyő is, tehát nem lehet egy az egyben átemelni a kis Teslák szoftverét. NEW MODEL S REFRESH OS byu/FridayTheDog111 inteslamotors A fenti Reddit postba beágyazott videó legnagyobb újdonsága, hogy a központi képernyő bal oldalán megjelenik egy kis autó ikon, amire kattintva előugrik egy gyorsmenü, ahol pár gyakrabban használt funkciót találunk. Így például itt érhető el a központi zár, az első és a hátsó csomagtartó, illetve a töltőajtó nyitása, vagy az ajtók és ablakok gyermekzára, a tükrök és a kormány beállítása. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Új kormányok, új funkciók Reddites forrásunk azt is megosztotta, hogy sikerült néhány információt szereznie a legégetőbb kérdésekről. A FridayTheDog111 nevű felhasználó épp egy Superchargernél kávézgatott, amikor meglátott egy-egy vadonatúj fehér, illetve kék Model S-t begurulni. A sofőrök elárulták neki, hogy Arizonából tartanak éppen vissza a bázisra Fremontba és hosszútávú teszteket végeznek az autókkal. (Arizóna fővárosa Phoenix és Fremont között például mintegy 1200km távolság van). Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Kérdésre elmondták neki, hogy kezdetben az autókat hagyományos kormánykerékkel szállítják, de felveszik a vásárló kívánságát és ha valaki a Yokeot szeretné, akkor amint jóváhagyta azt a közlekedési hatóság, kicserélik az autón. Mint már mi is megírtuk, az NHTSA jelenleg a Teslánál tájékozódik, és vizsgálja az újfajta kormánykerék kialakítását. Elméletileg nem ütközik szabályokba a Tesla megoldása, de szinte borítékolható volt, hogy a hatóságok figyelmét felkelti majd. Az egyik képernyőképen látszik egy Smart Shift nevű funkció is, ami ki, illetve bekapcsolható. Ez takarja az S/X család azon újítását, amivel az autó teljesen önműködően választja ki a haladási irányt. Mint kiderült, amennyiben ezt valaki kikapcsolja, akkor a központi kijelzőn választhat az előre és a hátra között, illetve a kormány Autopilot gombja is ilyen funkciót szolgál amikor vezetéstámogató rendszer ki van kapcsolva. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Megjelent még egy új Dragstrip Mode nevű beállítás is, ami a gyorsulási versenyek rajongóinak készült és egy startautomatikát rejt, valamint a Chill és a Sport üzemmódok mellé visszatért az eredeti Insane (őrült) gyorsulás is. Úgy látszik ez a két nagy teljesítményű beállítás vette át a Ludicrous helyét, de az is logikus magyarázat, hogy a filmre vett kék színű autó „csak” Long Range volt – azért a Plaidbe várnánk egy hasonló nevű funkciót. A fehér autót nem lehetett fotózni, mert belül több helyen is meg volt bontva a burkolat és vezetékek lógtak ki – valószínűleg a tesztelésrészeként. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Érdekes azt is megfigyelni, hogy a különböző fő funkciók (média, navigáció, alkalmazások) legalább 3 külön területet kaptak a képernyőn, és mintha saját ablakukban lebegnének a háttér előtt. Feltételezhetjük, hogy ezek az ablakok mind teljesképernyős üzemmódra is válthatók, attól függően, hogy épp vezetünk és a térképet szeretnénk nézni, vagy parkolunk és a Netflixet bámuljuk. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Amint a két autó távozott, emberünk még megörökítette a kocsik gyorsulását is. Bár, lakott terület lévén itt maximum egy 0-50-et láthatunk, azért így is elég fürgének tűnnek az 5 méteres autók. NEW Model S take off video. (See previous post as well) byu/FridayTheDog111 inteslamotors Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!