Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Közismert, hogy a Teslák rendszeresen kapnak kisebb-nagyobb szoftverfrissítéseket, amelyek nem csak hibajavításokat, de új funkciókat is tartalmaznak, olykor pedig átszabják a kezelőfelületet. A 9-es főverzió 2018 októberében, a 10-es pedig 2019 szeptember végén jött ki, így már igencsak késik a V11. Úgy néz ki azonban, hogy már tényleg nem kell rá sokáig várni. A zászlóshajókkal jön Régóta rebesgetik, hogy a következő főverzió az új Model S/X kiszállításaival érkezik, és valljuk be ebben van némi logika, hiszen ezek a modellek a függőlegesről vízszintes képernyőre váltanak, amihez új kezelőfelület is kell. A két nagy Tesla középső kijelzője ráadásul nagyobb is mint a Model 3/Y sorozaté, és itt megmaradt a kormány mögötti képernyő is, tehát nem lehet egy az egyben átemelni a kis Teslák szoftverét. NEW MODEL S REFRESH OS byu/FridayTheDog111 inteslamotors A fenti Reddit postba beágyazott videó legnagyobb újdonsága, hogy a központi képernyő bal oldalán megjelenik egy kis autó ikon, amire kattintva előugrik egy gyorsmenü, ahol pár gyakrabban használt funkciót találunk. Így például itt érhető el a központi zár, az első és a hátsó csomagtartó, illetve a töltőajtó nyitása, vagy az ajtók és ablakok gyermekzára, a tükrök és a kormány beállítása. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Új kormányok, új funkciók Reddites forrásunk azt is megosztotta, hogy sikerült néhány információt szereznie a legégetőbb kérdésekről. A FridayTheDog111 nevű felhasználó épp egy Superchargernél kávézgatott, amikor meglátott egy-egy vadonatúj fehér, illetve kék Model S-t begurulni. A sofőrök elárulták neki, hogy Arizonából tartanak éppen vissza a bázisra Fremontba és hosszútávú teszteket végeznek az autókkal. (Arizóna fővárosa Phoenix és Fremont között például mintegy 1200km távolság van). Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Kérdésre elmondták neki, hogy kezdetben az autókat hagyományos kormánykerékkel szállítják, de felveszik a vásárló kívánságát és ha valaki a Yokeot szeretné, akkor amint jóváhagyta azt a közlekedési hatóság, kicserélik az autón. Mint már mi is megírtuk, az NHTSA jelenleg a Teslánál tájékozódik, és vizsgálja az újfajta kormánykerék kialakítását. Elméletileg nem ütközik szabályokba a Tesla megoldása, de szinte borítékolható volt, hogy a hatóságok figyelmét felkelti majd. Az egyik képernyőképen látszik egy Smart Shift nevű funkció is, ami ki, illetve bekapcsolható. Ez takarja az S/X család azon újítását, amivel az autó teljesen önműködően választja ki a haladási irányt. Mint kiderült, amennyiben ezt valaki kikapcsolja, akkor a központi kijelzőn választhat az előre és a hátra között, illetve a kormány Autopilot gombja is ilyen funkciót szolgál amikor vezetéstámogató rendszer ki van kapcsolva. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Megjelent még egy új Dragstrip Mode nevű beállítás is, ami a gyorsulási versenyek rajongóinak készült és egy startautomatikát rejt, valamint a Chill és a Sport üzemmódok mellé visszatért az eredeti Insane (őrült) gyorsulás is. Úgy látszik ez a két nagy teljesítményű beállítás vette át a Ludicrous helyét, de az is logikus magyarázat, hogy a filmre vett kék színű autó „csak” Long Range volt – azért a Plaidbe várnánk egy hasonló nevű funkciót. A fehér autót nem lehetett fotózni, mert belül több helyen is meg volt bontva a burkolat és vezetékek lógtak ki – valószínűleg a tesztelésrészeként. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Érdekes azt is megfigyelni, hogy a különböző fő funkciók (média, navigáció, alkalmazások) legalább 3 külön területet kaptak a képernyőn, és mintha saját ablakukban lebegnének a háttér előtt. Feltételezhetjük, hogy ezek az ablakok mind teljesképernyős üzemmódra is válthatók, attól függően, hogy épp vezetünk és a térképet szeretnénk nézni, vagy parkolunk és a Netflixet bámuljuk. Forrás: Reddit / FridayTheDog111 Amint a két autó távozott, emberünk még megörökítette a kocsik gyorsulását is. Bár, lakott terület lévén itt maximum egy 0-50-et láthatunk, azért így is elég fürgének tűnnek az 5 méteres autók. NEW Model S take off video. (See previous post as well) byu/FridayTheDog111 inteslamotors PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL3ZvbHRpZS1lbGV0cm9tb3MtYXV0by1iYW5uZXItMjAyNS0wOS0wNC12YS1zemVwdC0xMzAweDYwMC1rb3ZpLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi92b2x0aWUtZWxldHJvbW9zLWF1dG8tYmFubmVyLTIwMjUtMDktMDQtdmEtc3plcHQtMTMwMHg2MDAta292aS0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!