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 Érdekes fejleményekre utalgat az egyik megbízható Teslás forrás, de egyelőre még nem tudjuk, elhiggyük-e neki. Supercharger mindenkinek? A Tesla egyik fő versenyelőnye a nagy teljesítményű saját töltőhálózata. A célállomás töltők mellett elsősorban természetesen a Superchargerekre gondolunk, amelyek V2-es verziója 150 kW, V3-as kiadása pedig 250kW csúcsteljesítményre képes. Tavaly év végén összesen 2564 helyszínen 23.277 töltőoszloppal rendelkezett a hálózat a világon. A legfrissebb adatok szerint Európában jelenleg 604 helyszínen 5963 oszlop várja a Teslásokat és ebből közel 100 helyen már 1138 V3-as töltőt találunk. A fejlesztés nem áll meg, a supercharge.info közösségi adatgyűjtése 68 újonnan épülő helyszínről tud kontinensünkön, ami további 710 oszloppal növeli a listát. A hálózat nem csak kiterjedtségével, teljesítményével, de használatának egyszerűségével is kitűnik: nem kell sem bankkártya, sem applikáció, csak az autóhoz tartozó fiók, és a csatlakoztatás után már indul is a töltés. Tesla Supercharger állomás Szerbia, Belgrád (fotó: oritomov – teslamotorsclub.com) Ezzel igazából csak egy a gond, kizárólag a Tesla tulajdonosok örülhetnek a fenti statisztikáknak, hiszen más autógyártó nem kötött szerződést a kaliforniai konkurenciával. Most úgy néz ki ez változhat. A Bill Wright (újabban „S”) álnevű Twitter felhasználó már sokszor szolgált megbízható fülessel a Tesla háza tájáról – a városi legenda szerint a kaliforniai cég egy inkognitóban lévő jelenlegi alkalmazottjáról van szó, de azért ez elég nagy vakmerőség lenne. Bill legfrissebb kriptikus üzenetiben arra utalgat hogy hamarosan egy applikáció és – szükség esetén – egy töltőadapter is elég lesz a Supercharger hálózathoz. Adapter + App = ? — Bill Wright (@BillWri90307793) March 25, 2021 This guy here gets a gold star… — Bill Wright (@BillWri90307793) March 25, 2021 Amikor rákérdeztek, melyik nagy autós cégről van szó, Bill azt válaszolta, hogy nem egy másik autógyártó teszi elérhetővé a Superchargereket, hanem közvetlenül a Tesla fogja kínálni a szolgáltatást. No other EV company. No other OEM. Tesla and the customer. End of story. — Bill Wright (@BillWri90307793) March 25, 2021 Technically, they would be a Tesla customer. They would establish an account with Tesla, and make payment directly. No middle man. No monkey business. No shenanigans. Nothing funny here. It’s all on the up and up. — Bill Wright (@BillWri90307793) March 25, 2021 Bill azt is elmondta, az árazásról egyelőre nem tud semmit. Bár emberünk megbízható forrásnak számít, csak sűrű hümmögés közepette tudom értelmezni legfrissebb híreit. Persze, a Tesla küldetésével egyezne a lépés, hiszen mi segítené jobban a villanyautózás terjedését, mint ha több mint 20 ezer jó minőségű töltőpont lenne elérhető egyik napról a másikra. Ugyanakkor, mint említettük, a Superchargerek a Tesla egyik legnagyobb aduásza, és 20 milliárd dollár készpénztartalékkal a bankban, nem igazán látom miért váltanák aprópénzre ezt, a versenytársak szekerét tolva. De ugye, ez pont annyira őrült ötlet, hogy akár még igaz is lehet. Azért persze nem kizárt, hogy lesznek különböző apró betűs sorok a majdani bejelentés alatt. Például elképzelhető, hogy a szolgáltatás nem egyszerre és mindenhol indul, vagy lesz egy bizonyos minimum technikai specifikáció (pl. min 100kW töltési teljesítménye fogadása), ami szűkíti a bevonható autók listáját. Musk már korábban is arról beszélt, hogy a dolog anyagi részén túl, az is fontos kikötés lenne ha megkeresné őket a témában egy versenytárs, hogy az autóknak rendelkezniük kell megfelelő töltési teljesítménnyel, hogy ne blokkolják egy órára a töltőoszlopot. Akárhogy is, erre a sakklépésre nem számítottunk, és még most is csak alig-alig tartjuk hihetőnek. Ugyanakkor az is igaz, hogy a cég nemrég egy új gyárat avatott Kínában ami évente 10.000 Supercharger gyártására rendelkezik kapacitással, ami rendkívüli növekedést prognosztizál a hálózatban, hiszen ez a jelenlegi oszlopok számának fele – évente. Évente 10.000 Supercharger v3 készül majd Kínában Ugyanakkor, arra is emlékezhetnek olvasóink, hogy tavaly év végén volt egy kis galiba a Tesla hálózatával, mivel szinte minden autóval lehetett rajta tölteni. Lehet, hogy az a tavalyi baki, nem is hiba, hanem tesztelés volt? Superchargeren tölt az e-Golf, Zoe és Ioniq? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!