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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

A végén még kinyílik a Tesla Supercharger hálózata

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

Érdekes fejleményekre utalgat az egyik megbízható Teslás forrás, de egyelőre még nem tudjuk, elhiggyük-e neki.

Supercharger mindenkinek?

A Tesla egyik fő versenyelőnye a nagy teljesítményű saját töltőhálózata. A célállomás töltők mellett elsősorban természetesen a Superchargerekre gondolunk, amelyek V2-es verziója 150 kW, V3-as kiadása pedig 250kW csúcsteljesítményre képes. Tavaly év végén összesen 2564 helyszínen 23.277 töltőoszloppal rendelkezett a hálózat a világon. A legfrissebb adatok szerint Európában jelenleg 604 helyszínen 5963 oszlop várja a Teslásokat és ebből közel 100 helyen már 1138 V3-as töltőt találunk. A fejlesztés nem áll meg, a supercharge.info közösségi adatgyűjtése 68 újonnan épülő helyszínről tud kontinensünkön, ami további 710 oszloppal növeli a listát. A hálózat nem csak kiterjedtségével, teljesítményével, de használatának egyszerűségével is kitűnik: nem kell sem bankkártya, sem applikáció, csak az autóhoz tartozó fiók, és a csatlakoztatás után már indul is a töltés.

Tesla Supercharger állomás Szerbia, Belgrád (fotó: oritomov – teslamotorsclub.com)

Ezzel igazából csak egy a gond, kizárólag a Tesla tulajdonosok örülhetnek a fenti statisztikáknak, hiszen más autógyártó nem kötött szerződést a kaliforniai konkurenciával. Most úgy néz ki ez változhat.

A Bill Wright (újabban „S”) álnevű Twitter felhasználó már sokszor szolgált megbízható fülessel a Tesla háza tájáról – a városi legenda szerint a kaliforniai cég egy inkognitóban lévő jelenlegi alkalmazottjáról van szó, de azért ez elég nagy vakmerőség lenne. Bill legfrissebb kriptikus üzenetiben arra utalgat hogy hamarosan egy applikáció és – szükség esetén – egy töltőadapter is elég lesz a Supercharger hálózathoz.

Amikor rákérdeztek, melyik nagy autós cégről van szó, Bill azt válaszolta, hogy nem egy másik autógyártó teszi elérhetővé a Superchargereket, hanem közvetlenül a Tesla fogja kínálni a szolgáltatást.

Bill azt is elmondta, az árazásról egyelőre nem tud semmit.

Bár emberünk megbízható forrásnak számít, csak sűrű hümmögés közepette tudom értelmezni legfrissebb híreit. Persze, a Tesla küldetésével egyezne a lépés, hiszen mi segítené jobban a villanyautózás terjedését, mint ha több mint 20 ezer jó minőségű töltőpont lenne elérhető egyik napról a másikra. Ugyanakkor, mint említettük, a Superchargerek a Tesla egyik legnagyobb aduásza, és 20 milliárd dollár készpénztartalékkal a bankban, nem igazán látom miért váltanák aprópénzre ezt, a versenytársak szekerét tolva. De ugye, ez pont annyira őrült ötlet, hogy akár még igaz is lehet.

Azért persze nem kizárt, hogy lesznek különböző apró betűs sorok a majdani bejelentés alatt. Például elképzelhető, hogy a szolgáltatás nem egyszerre és mindenhol indul, vagy lesz egy bizonyos minimum technikai specifikáció (pl. min 100kW töltési teljesítménye fogadása), ami szűkíti a bevonható autók listáját. Musk már korábban is arról beszélt, hogy a dolog anyagi részén túl, az is fontos kikötés lenne ha megkeresné őket a témában egy versenytárs, hogy az autóknak rendelkezniük kell megfelelő töltési teljesítménnyel, hogy ne blokkolják egy órára a töltőoszlopot.

Akárhogy is, erre a sakklépésre nem számítottunk, és még most is csak alig-alig tartjuk hihetőnek.

Ugyanakkor az is igaz, hogy a cég nemrég egy új gyárat avatott Kínában ami évente 10.000 Supercharger gyártására rendelkezik kapacitással, ami rendkívüli növekedést prognosztizál a hálózatban, hiszen ez a jelenlegi oszlopok számának fele – évente.

Évente 10.000 Supercharger v3 készül majd Kínában

Ugyanakkor, arra is emlékezhetnek olvasóink, hogy tavaly év végén volt egy kis galiba a Tesla hálózatával, mivel szinte minden autóval lehetett rajta tölteni. Lehet, hogy az a tavalyi baki, nem is hiba, hanem tesztelés volt?

Superchargeren tölt az e-Golf, Zoe és Ioniq?

 

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, BalázsTibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.