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 Egyre fokozódik a nyomás az Európai Unió vállán, hogy meghatározzon egy egységes dátumot tagállamai számára a belsőégésű motorral gyártott gépjárművek értékesítésének végére. Ahogy mi is megírtuk, márciusban kilenc ország csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, mely intézkedésre sürgette az Európai Bizottságot, a napokban pedig egy újabb hasonló igény fogalmazódott meg, ezúttal cégek részéről. Kilenc tagállam kéri az EU-tól a hagyományos autók betiltását Ezúttal összesen 27 nagyvállalat, köztük az IKEA, a Sky, az Uber, a Vattenfall, és a Volvo Cars tett közzé nyílt felhívást, melyben az új belsőégésű autók eladásának nem későbbi, mint 2035-ös betiltását kérik. Úgy vélik, hogy a konkrét céldátum megjelölése egyértelmű üzenet lesz az autógyártók, beszállítók, és infrastruktúra-üzemeltetők számára, hogy megérkezett Európába az elektromobilitás korszaka. A Transport&Environment beszámolója szerint a személy- és kisteherautók az európai szén-dioxid-kibocsátás 15%-áért felelősek, és az évente több mint 54 ezer ember halálát okozó nitrogén-oxidok legnagyobb kibocsátói. Egy friss felmérés szerint az európai városlakók is tisztában vannak az üzemanyag-égetés káros hatásaival, és kiemelkedő többségük támogatja a hagyományos járművek betiltását. A budapestiek is támogatják a hagyományos autók betiltását Anabel Diaz, az Uber európai, közel-keleti és afrikai regionális vezérigazgatója elmondta: „Az ambiciózus uniós célkitűzések kritikus fontosságúak az elektromos autók elfogadásának felgyorsítása érdekében. Az Európában értékesített új [belsőégésű] járművek 2035-ig történő fokozatos megszüntetése felgyorsítja a megfizethető új és használt elektromos járművek elérhetőségét, felszámolva az egyik legfontosabb akadályt a sokat vezető autósok előtt – mint amilyenek például az Uber használói – az éghajlatra is kedvező villanyautóra váltáshoz. Az EU intézkedése és a teljes elektromosautó-ökoszisztéma együttműködése lehetővé teszi a fenntarthatóbb mobilitás felé történő gyorsabb átállást, amelyet az Uber is támogat saját célkitűzései révén: 2025-ig 50%-ban villanyautózásra áll át hét európai városban, és 2030-ig pedig 100%-ban egész Európában. Amennyiben az Európai Bizottság meghatározza a belsőégésű járművek értékesítésének megszűnését, úgy ennek bejelentésére júniusban kerülhet sor, a szén-dioxid-kibocsátási szabványok újratárgyalásakor. A vállalatok célja a 0 g/CO2/km, tehát hibridek vásárlására sem lenne többé lehetőség. A kezdeményezésben résztvevő cégek listája: Allego, Ample, Arrival, Chargepoint, Coca-Cola European Partners, Electreon, Enel X, EV Box, Fastned, Greenway, Iberdrola, IKEA Retail, LeasePlan, Leclanché, Li-cycle, Lime, Metro AG, Novamont, Novo Nordisk, SAP Labs France, Schneider Electric, Sky, Uber, Vattenfall, Verkor, Volvo Cars, Vulcan Energy. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!