A Teslákkal kapcsolatos balesetek során mindig felmerül a gyanú, hogy az Autopilot hibázott-e. Pontosabban mindig lehet vele szép kövér szalagcímet gyártani, miközben tucatszám történnek más márkák autóival is halálos balesetek, de ez a kutyát nem érdekli, ahogyan az sem, hogy be volt-e kapcsolva a vezetéstámogató rendszerük. Azonban az ilyen baleseteket nem árt két nagy részre osztanunk. Az egyik csoportban az a kérdés, hibás-e a rendszer logikája, rosszul kezelte-e az autó a szituációt, illetve volt-e reálisan olyan helyzetben a sofőr, hogy korrigálja az esetleges hibát. A másik csoportban meg a megveszekedett idióták vannak. 15 perc hírnév Már az emlékezetes Texasi balesetnél is az a gyanú merült fel, hogy a sofőr esetleg villogni szeretett volna autójával, és szándékosan kijátszotta a biztonsági protokollokat, a hátsó ülésre mászott, így előidézve a balesetet. A vizsgálat jelenlegi állása szerinti szinte teljesen biztos, hogy az Autopilot be sem volt kapcsolva, mivel az adott szakaszon a rendszer nem is engedi aktiválni.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 Hivatalos: ember vezette a rommá tört texasi Teslát Vannak azonban olyan estek, amikor ténylegesen tudjuk, hogy a felelőtlen tulajdonos, legtöbbször az internetes, Youtube/Tiktok/Instagram hírnév kedvéért végez vakmerő mutatványt, játssza ki a rendszert. Most egy olyan kaliforniai férfit tartóztattak le, aki már hetek óta borzolja az autósok idegeit a környék autópályáin – legalábbis azóta keringenek róla felvételek, hogy Autopilot üzemmódban, a hátsó ülésen ökörködve filmezi magát és grimaszol a mindezt döbbenettel figyelők felé. Hogy az illetőnek valami mentális deficitje van-e, vagy egyszerűen csak like-huszár azt egyelőre nem tudjuk, bár én ez utóbbira tippelnék. A 25 éves Param Sharmát most két rendbeli közveszélyt okozó magatartásért tartóztatták le a mutatványai okán, de egy éjszaka után távozott a fogdából – szabad lábon védekezhet. Gondolhatnánk a történetnek ezzel vége, majd jól elveszik a jogsiját, meg kap valami kövér büntetést, de nem. Emberünk fogadkozik, hogy már szerzett is egy új Model 3-at és megy is vissza az utakra tovább művelni őrült hobbiját. Sőt, állítólag már a rendőrségről is úgy utazott haza, hogy barátja Teslájának hátsó ülésén ültek mind a ketten. Saját bevallása szerint már több mint 60 ezer kilométert autózott így, és azt akarja demonstrálni, hogy az önvezetés nem a jövő, hanem a jelen. Felelősség Természetesen ilyenkor mindig felmerül a gyártó felelőssége is, hogy vajon mindent megtett-e azért, hogy ne lehessen visszaélni a rendszerrel. Azonban alapvetően minden rendszer kijátszható, láttuk ezt már a Ford vezetésfigyelőjével, de ha valaki elég hülye merész, akkor rakhat egy téglát is a gázpedálra, vagy felügyelet nélkül átadhatja a volánt bármelyik sávtartónak – a kérdés csak az, hány méteren belül szenved balesetet. Persze az is kérdés, túl messzire megy-e a gyártó az autó tulajdonságainak ismertetésében, reklámozásában, azt a látszatot keltve, hogy autója önvezető. Forrás: RedditA Tesla weboldalán jelenleg ez olvasható: Ha valaki a fenti szöveget nem olvassa el, akkor is nyugtáznia kell az autó képernyőjén, hogy tisztában van vele, hogy a kocsi jelenleg még nem önvezető, ez a funkció egy későbbi frissítéssel érkezik majd, most még neki kell felügyelnie a rendszert. Persze ezt is figyelmen kívül lehet hagyni, ahogy szegény Cirmit is be lehet tenni a mikróba melegedni. Hogy a Tesla jelenleg milyen eszközökkel próbálja megakadályozni, hogy a felhasználók visszaéljenek az Autopilot képességeivel, arról TeslaMaster készített nemrég egy remek videót. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!