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 Vége. Pff, ennyi. Kemény menet volt ez a villanyautós pályázat. A fene se gondolta, hogy nagyobb port kavar, mint a tavalyi. De van egy vásárlói és értékesítői réteg, akik még mindig nem alhatnak teljesen nyugodtan, ugyanis több kereskedés, illetve általuk regisztrált típus még mindig nem elérhető a rendszerben. Ez sem tartott sokáig: elfogyott a villanyautókra szánt teljes keretösszeg Amikor ezeket a sorokat írom, már két órája végérvényesen lezárult a pályázat, elfogyott a pénz. Azonban az IFKA kereskedői listája most is folyamatosan bővül. „No comment…” … kezdi a beszélgetést egy dél-magyarországi kereskedés ügyvezetője. Na nem azért, mert nincs hozzáfűznivalója az elmúlt 30 óra történéseihez, hanem pont ellenkezőleg. Úgy érzi, ők mindent megtettek az ő részükről, hiszen ahogy lehetséges volt, regisztráltak, kitöltötték a szükséges papírokat, és beküldték őket. Ehhez képest tegnap reggel még csak a listán sem voltak, de később, amikor felkerültek rá, sem volt sokkal jobb a helyzet, hiszen nem szerepelt egyetlen autó sem a nevük alatt. A mostani pályázati rendszer újítása volt, hogy csak már előre megrendelt, lefoglalózott autóval lehetett elindulni rajta. Ez egyébként mindenképpen egy hasznos változtatás volt, mi is üdvözöltük, azonban egyben azt is jelentette, hogy, az előző évekhez képest, a pályázati űrlapon meg kellett jelölni mind a konkrét kereskedést, mind a típust, illetve fel kellett tölteni a rendelést igazoló számlát. Bréking: újra pályázható a villanyautós állami támogatás! Csakhogy, mint azt rengeteg olvasónk is jelezte, illetve egy nagy budapesti kereskedés kérdésünkre megerősítette, a tavalyi 170+ autószalonhoz képest, hétfőn reggel nagyjából 30 volt csak a hivatalos listán – ez bővült mostanra 143-ra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor a pályázat startpisztolya eldördült, a regisztrált kereskedők nagyjából ötöde szerepelt csak a pályázati űrlapon, és a feltöltés még most, a pályázat lezárta után órákkal is tart. Az ismert pesti márka egyik értékesítője ma reggel azzal töltötte a napot, hogy végighívta 25 ügyfelét, sikerrel jártak-e a pályázati honlapon. Szerencsére igen, de mivel az ő nevük alatt még egy autó sem volt kiválasztható, mindenkinek egy kiskaput kellett használnia. De erről majd még később. Ki lepődött meg? Aki követi heti podcastunkat, a Villanyórát, az halhatta, hogy félig viccesen én is megjegyeztem az előző két adásban, hogy ugyan mekkora az esélye, hogy az államigazgatás ilyen rövid idő alatt megküzd ezzel a feladattal? Az eredeti tájékoztatás szerint a tavalyi kereskedői lista érvényben maradt, tehát aki akkor regisztrált, nem kellett ezt újra megtennie, de az elmúlt egy évben jelentősen bővült a kínálat, a típusok száma, így a legtöbb kereskedésnek mégiscsak frissíteni kellett az anyagát. Márpedig, információink szerint, a kereskedői regisztráció nem pusztán egy egyszerű online feladat, ott bizony fel kellett adni postán is dokumentumokat, és csak azok beérkezése és feldolgozása után lett aktív a szalon a rendszerben. Állami támogatás: Miért nem lehet egyszer valamit jól megoldani? Az idei elektromobilitási pályázatot május 17-én írták ki, a kereskedéseknek pedig június 1-től volt lehetőségük a regisztrációra. Ez nekik nagyjából két hét felkészülési időt hagyott, majd újabb 14 nap volt az anyagok beküldésére és feldolgozására. Pontosabban, 9 munkanap. Érthetetlen, hogy az IFKA miért lőtte lábon saját magát egy ilyen rövid határidővel – és nyilván itt nem a beosztottakra gondolunk. Feltételezzük, hogy ahogy a kereskedők, és az őket pánikolva hívogató vásárlók, úgy az állami non-profit cég alkalmazottai is nagyon kemény napokon vannak túl, és hatalmas terhelésnek voltak kitéve, hiszen az ostor rajtuk csattant. Ezúton is köszönjük munkájukat! Egy másik, dél-magyarországi kereskedésben azt mondják, ők tőlem tudták meg, hogy még mindig nem szerepelnek a pályázati listán, ugyanis 2 napja annyira le van terhelve az IFKA weboldala, hogy ők sem tudtak bejelentkezni, hogy megnézzék mi a helyzet. Köszönték a jelzést, nézik mit tehetnek. Botrányba fulladt a villanyautós pályázat Valószínűleg egyébként ugyanazt, amit egy kelet-magyarországi kereskedés értékesítője tanácsolt. Ahogy más autószalonok, úgy ők is, csak azt tudták ajánlani ügyfeleiknek, keressenek a pályázati űrlapon egy másik kereskedést, amelyik szintén forgalmazza a megrendelt típust, és jelöljék ki azt, miközben a tőlük kapott számlát töltik fel. Majd később lehet hibajavítást kérni a pályázatban – állítólag ezt a kiskaput maga az IFKA javasolta nekik, és olvasóink is megerősítették, hogy ők is kaptak ilyen tanácsot az illetékesektől. Ugye érezzük, ez milyen nonszensz. Szóval mit tehet ilyenkor egy kereskedés? Nagyjából semmit. Vagy azt, amit egy ismert, az országban több telephellyel rendelkező autószalon egyik értékesítője mondott nekem. Mint elmesélte, a múltban annyi bajuk volt az IFKA pályázattal, lassan kapták meg a pénzt, sok volt a bürokrácia, hogy idén inkább el sem indultak, és csak 15 millió feletti, jól felszerelt autókat rendeltek be a gyárból. Ez viszont senkinek sem jó. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!