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 Bár Európában még csak pár hónapja kezdődtek meg a kiszállítások, a BMW iX3 már tavaly szeptember óta gyártásban van Kínában – az összes autó a cég Dadongban található gyárában készül. Itthon nem kapott eddig túl sok publicitást, de a bajor villany SUV rövid története alatt már a harmadik visszahíváson esett át, és mindegyik a biztonságot érinti. Remélhetőleg hozzánk már csak javított változatok érkeztek. Három a bajor igazság A típus a BMW X3 alapjaira épül, így nem meglepő, hogy benne volt abban a visszahívásban, amely a 2020. december 29 – 2021. január 25 gyártott X3/iX3 típusokat érintette. Ekkor azért kellett a szervizbe hívni 8114 autót, mert egy beszállító hibája miatt a hátsó biztonsági öv nem működött megfelelően és félő volt, hogy vészhelyzetben ez sérülést okozhat. A második visszahívás már az európai szállítmányokat is érinthette, mivel ezt már az EU megfelelő oldalán is megtaláljuk. Kínai források szerint a hiba oka a fékrendszer egyes elemeinek rossz hegesztése, ami miatt a hidraulikus rendszer kisebb erőt fejthet ki mint kellene, illetve ebben az esetben az ABS is kikapcsol, így hosszabb lehet a fékút és megnő a baleset veszélye. A harmadik visszahívást június 28-án publikálta az EU illetékes szerve, bár állítólag a német hatóságok oldalán már május 31 óta megtalálható. A probléma egy komolyabb balesetnél léphet fel, amikor a magasfeszültségű rendszer sérülésekor a BMS nem tudja áramtalanítani azt, ez pedig tönkreteszi a 12 voltos alrendszert. Az eredmény, hogy nem működik semmi elektronika az autóban, ami magában foglalja az SOS vészhívó rendszert és a vészvillogókat is. Ez minden 2021 május 6 előtt gyártott iX3-at érint, és a javításhoz be kell fáradni a szervizbe egy 40 perces szoftverfrissítésre. Mivel az autó hazai kiszállításai csak nemrég kezdődtek meg, remélhetőleg ezek a problémák itthon senkit sem érintenek, de azért a kocsi átvételekor nem árt rákérdezni a kereskedésben, hogy mind a 3 hiba javítva lett-e már a mi példányunkon. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!