Nagyjából egyszerre jelentek meg (2020 őszén) a sajtóban a Chevrolet Bolt (Opel Ampera-e) és Hyundai Kona Electric tűzesetek. A közös pont az LG Chem (azóta LG Energy Solution névre átnevezett) akkumulátorbeszállító volt. Eleinte mindkét gyártó szoftverfrissítéssel próbálta kezelni a problémát, megváltoztatva az akkumulátortöltés logikáját. A GM első szoftverfrissítése ideiglenesen 90%-ra korlátozta a maximális töltöttségi szintet, és a manuális korlátozást javasolta azoknak a tulajdonosoknak is, akik valamiért még nem kapták meg a szoftverfrissítést. A Hyundai egy kb. 10 perces tesztciklust alkalmazott, amelynek feladata az akkumulátor tűzveszélyességének detektálása és az érintett járművek használatának letiltása volt. Kiégett egy Opel Ampera-e Németországban 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 Tavasszal jelentette be a Hyundai, hogy az érintett járművekben akkumulátort cserélnek. Ezzel párhuzamosan a GM egy végleges szoftverfrissítésről adott hírt, amely várakozásaik szerint képes volt akkucsere nélkül kezelni a problémát. Sajnos a következő hónapokban bebizonyosodott, hogy a szoftverfrissítés nem lesz elegendő, ugyanis több olyan Ampera-e és Bolt is kigyulladt, amelyre már telepítették a végleges(nek vélt) szoftverfrissítést. Ezt követően a GM közleményben arra kérte az érintett autók tulajdonosait (mintegy 50.000 jármű), hogy lehetőleg ne parkoljanak autójukkal garázsban vagy éghető anyagok közelében. Tűzveszélyes elektromos autókat hív vissza a GM Tegnap (2021. július 23-án) a GM egy újabb közleményt adott ki, amelyből kiderül, hogy végül náluk is az akkumulátorok cseréje lesz a megoldás. Az ügyfeleket értesítik majd, amikor a cserealkatrészek készen állnak a beépítésre. Amíg a csere megtörténik a következő lépéseket kérik ügyfeleiktől: Függetlenül attól, hogy megkapták-e a legutolsó szoftverfrissítést, állítsák a maximális töltöttségi szintet 90%-ra. A 2017-2018 modellévben gyártott autók esetén ezt a Hilltop Reserve móddal, a 2019-es modelleknél a Target Charge Level opcióval tehetik meg. Aki nem tudja saját maga elvégezni a beállítást, a kereskedésekben segítenek. Azt is kérik a tulajdonosoktól, hogy minden használat után töltsék fel az akkumulátort, és kerüljék az akkumulátor teljes lemerítését. Lehetőleg ne engedjék 70 mérföld (112 km) alá csökkenni a hátralévő hatótávot. Töltés után lehetőleg szabad téren parkoljanak az autókkal, ne éjjel töltsék az autókat. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!