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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Chevrolet szoftverfrissítéssel előzi meg az autótüzeket

elektromos autó

A 2020-ban eszkalálódott Chevrolet Bolt és Hyundai Kona akkumulátor tűzesetek közös pontja az LG Chem által szállított akkumulátor, ennek ellenére a két gyártó teljesen eltérő módon kezeli a problémát.

Hivatalos: Akkut cserélnek 82.000 db elektromos Hyundai-ban

A Hyundai akkumulátort cserél minden érintett járműben, melyek között Kona és Ioniq elektromos autók, valamint Elec City elektromos buszok egyaránt megtalálhatók. A General Motors azonban április végére szoftveres megoldást ígért. Az ígéretnek megfelelően a napokban fel is került a cég honlapjára egy új visszahívási kampány.

Szoftverfrissítéssel megelőzhető a tűz az Ampera-e/Bolt esetén

A Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e modelleken egy korábbi szoftverfrissítéssel 95%-ban maximalizálták az akkumulátor töltöttségét, mivel az 5 tűzeset közös jellemzője volt, hogy 100%-ra töltött akkumulátorral gyulladtak ki az autók. Az új frissítéssel a tulajdonosok visszakapják a teljes hatótávot, ezen kívül beépül egy biztonsági megoldás is az autó szoftverbe, amely a gyártó ígérete szerint képes idejében detektálni az esetleges tűzveszélyt, így csak azokban az autókban kell majd akkumulátort cserélni, amelyeknél az új szoftver ezt jelzi.

A probléma a 2017 és 2019 között gyártott autókat érinti. Az új szoftver telepítését a 2019-es autókkal kezdték, április 29-én, de az ígéretek szerint május végéig az idősebb példányok is sorra kerülnek. Az Opel tulajdonosok számára egyelőre nincs hír a visszahívásról, de a korábbi GM visszahívást rövidesen követte az európai szoftverfrissítés is, így minden bizonnyal ezúttal is hasonló lesz a forgatókönyv.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.