Megérkezett Rocks-e, az Opel városi villanyminije
Az egykori PSA Csoport márkáinál különösen a kisteherautók szegmensében jellemző az a fajta technológiamegosztás, amikor gyakorlatilag ugyanazt az autót változatlan műszaki jellemzőkkel, és csupán minimálisan módosított dizájnelemekkel különböző márkajelzés alatt forgalmazzák. Úgy néz ki, hogy ezt a jól bevált stratégiát most a szuperolcsó minijárműveknél is előveszik, hiszen az Opel ma újra bemutatta a Citroën Amit, csak épp ő Rocks-e-nek hívja.
Az Opel elmondása szerint a Rocks-e a SUM-korszak kezdetét jelöli, ami nem más, mint a fenntartható városi mobilitás (Sustainable Urban Mobility) érája, ahol a közlekedés elsődleges formáit a szinte bárki által vezethető, apró, környezetbarát járművek jelentik. A Rocks-e kétszemélyes, teljesítménye nem haladja meg a 6 kW-ot, végsebessége pedig 45 km/h-n tetőzik, tehát mopedautónak számít, így csupán AM kategóriás jogosítvány szükséges hozzá, s akár 14 éves fiatalok is vezethetik (Németországban 15 év a korhatár).
Az Opel négykerekű motorkerékpárja ideális társ a városi manőverezéshez, hiszen hossza mindössze 2,41 méter, míg tükrök nélkül a szélessége 1 mm híján 1,4 méter, tehát a parkolás során sem kell különösebben azon izgulni, hogy felszántjuk a mellettünk vagy mögöttünk parkoló járművek karosszériáját.
A Rocks-e egy 5,5 kWh-s akkucsomag társaságában utazik, ami 75 kilométeres WLTP-szerinti hatótávolságot ad neki, így tulajdonképpen egy egész napos, vagy akár több napos városi autózás megoldható egyetlen töltéssel. Ha lemerül, standard háztartási konnektorról 3,5 órát vesz igénybe feltölteni.
A mopedautó az Opelnél is megőrizte az ellenkező irányba nyíló ajtóit (az utas oldali normál módon nyílik, a sofőr oldali azonban a másik irányba, hátrafelé), annyi vizuális változás azonban történt, hogy a németek megpróbálták az úgynevezett Opel Vizor arcot erre a modellre is ráapplikálni a LED fényszórókkal és indexekkel, így a szélvédő alatti panel egy kicsit másképp fest, mint a Citroën Amin.
A Rocks-e ősztől lesz rendelhető Németországban háromféle felszereltségi szinttel, 2022-től pedig más piacokon is megjelenik.