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 Az Audi e-tron sorozata tovább bővül, de a nagycsaládosoknak legérdekesebb modellt egyelőre csak Kínában forgalmazzák. A konszerntestvér VW által gyártott ID.6-ról időközben már az a hír járja, hogy mégis elhozzák Európába is, így a márka rajongói már talán abban is reménykedhetnek, hogy a négy karikás kiadás is elérhető lesz az öreg kontinensen is. Egy kínai autókiállításon bemutatkozott a teljesen elektromos Q5 e-tron. Álruhában Valószínűleg senkinek nem újdonság, hogy a VW csoporton belül igen fontos a közös alkatrész és padlólemez stratégia. Igaz ez a prémium szegmensre is, hiszen az Audi kap alapokat a VW logós rokonoktól és a Porschétől is. A Q4 e-tron például nem csak a VW ID.4-ben is használt MEB padló lemezre épül, de a két modellt konkrétan ugyanabban az üzemben is készítik. Hasonlóan, az új Q5 e-tron a VW ID.6 gazdagabb unokatestvére, és a gyártás, illetve a hírek szerint a fejlesztés is az egyik olyan kínai vegyesvállalatnál történik (SAIC), ahol a VW logós testvér készül. Az autó belseje nagyban hasonlít a Q4 modellhez, de a Q5 hosszabb, nagyobb. Méretre az autó pontosan megegyezik az ID.6 4876 milliméteres hosszúságával, és a tengelytáv is azonos. Ami pedig különösen fontos lehet a célközönségnek, a kocsiból a 7 személyes kivitel az alap, de ha csak 2 nagyobb fotelt kérünk a középső sorba, akkor van belőle 6 főre tervezett változat is. This slideshow requires JavaScript. Ahogy az újabb e-tronoknál megszokhattuk, elsőnek a 40-es és 50-es típusváltozatok készülnek a kocsiból – előbbi 201 lóerős hátsókerékhajtású, utóbbi viszont egy összekeres quattro, két motorral és 302 lóerő összteljesítménnyel. Bár ez nyilván nem kevés, azért egy ekkora, 2,5 tonnás autóhoz nem is feltétlenül rengeteg. A nagyobb 83,4 kWh méretű akku a hátsókerék meghajtású változatot 560, az összkerekeset 540 kilométerre tudja eljuttatni, de később jön majd a Q5 e-tron 35, ami 177 lóereje mellé egy kisebb, 62,3 kW kapacitású aksit kap – ez 420 kilométerre lesz elég. Az összes hatótáv adatnál érdemes azonban észben tartani, hogy itt az NEDC tesztciklusról beszélünk, ami a szigorúbb amerikai és európai normákhoz képest akár 30-40%-kal is engedékenyebb lehet. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!