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 A Mercedes-Benz kínálatában már több áruszállító kisteherautót is megtalálunk tisztán elektromos hajtással, ezek egyike a 2018-ban bevezetett eVito. 150 kilométeres hatótávolságával ezt a járművet kifejezetten az úgynevezett utolsó kilométeres kiszállításra tervezték, ám vadonatúj, továbbfejlesztett hajtásláncával a rábízható feladatok köre is bővülhet. Decembertől az eVito már egy, az eredetinél 70 százalékkal nagyobb kapacitású, 60 kWh-s akkumulátorral lesz rendelhető – ezt az aksit kapta meg egyébként az eVito Tourer kisbusz is az ősszel, igaz, ott ez a kisebbik akkuváltozatot képviseli. A Daimler honlapján található hivatalos sajtóanyagból kiderül, hogy a bruttó 66 kWh, nettó 60 kWh-s modell nem egy új változat, hanem helyettesíti az eddig piacon lévő eVitót. A magyar közlemény ennek ellenére egy új rendelhető változatról ír – hogy mi az igazság, az valószínűleg hamarosan kiderül, amikor megjelenik az újdonság a magyar konfigurátorban. Az új eVito maximális motorteljesítménye 85 kW maradt, hatótávolsága viszont 242-314 km környékén alakul a WLTP vegyes ciklusa szerint a vezetési stílus és a külső körülmények függvényében. A CCS csatlakozó elöl, a bal oldalon található, szériafelszereltségben 50 kW-tal, felár ellenében 80 kW-tal lehet tölteni az akkut DC hálózaton, így 50, vagy 30 perc szükséges 10 és 80% közötti feltöltéshez. AC hálózaton 11 kW a plafon a vízhűtéses fedélzeti töltőn keresztül. Újdonság az eVitóban az intelligens rekuperáció többféle választható szinttel. Az akkumulátor a padló alatt kapott helyet, így a belső tér éppen olyan tágas, mint a belsőégésű motorral szerelt változatok esetében. A raktér akár 6,6 köbméternyi árut is képes befogadni. A helyi emissziómentes áruszállító kétféle hosszúsággal érhető el: az 5,14 méteres alapváltozat mellett a különösen hosszú, 5,37 méteres verzió került be a modellválasztékba. A megengedett össztömeg 3,2 tonna. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!