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 Az illetékesek sokáig azt mondták, hogy a negyedik negyedév során, de legkésőbb az év végéig megkapja a Tesla német gyára a végleges engedélyeket, és megkezdődhet a termelés. Most már senki nem hisz ebben, legkevésbé az említett illetékesek. Megint hiányzik valami Ahogy arról legutóbb beszámoltunk, legutóbb december elejére volt várható, hogy kiadják a véleges engedélyt, és indulhat a Giga Berlin. Aztán teltek-múltak napok, hetek, és semmi nem történt, most pedig az ünnepek és szabadságolások révén, gyakorlatilag már ki is futottunk az időből. A legfrissebb hírek, most ismét a német médián keresztül, a helyi politikusok nyilatkozatiból származnak, azzal a különbséggel, hogy már ők sem hisznek benne, hogy még idén csattanhat a pecsét. Brandenburg tartomány környezetvédelmi minisztere Axel Vogel a minap a sajtó kérdéseire válaszul azt közölte, hogy még mindig várnak pár anyagot a Teslától, amit el kell bírálniuk, mielőtt megadhatják az engedélyt. Mint mondta, nem lát bele a Tesla működésébe, így nem tudja megmondani, hogy mikor érkezhetnek be a hiányzó dokumentumok, ezek nélkül viszont nem tudnak továbblépni. Vogel szavaiból egyértelmű, hogy a minisztérium egy olyan atombiztos eljárást szeretne, amit ugyan meg lehet próbálni jogi úton megtámadni, de aki így tesz, az nem jár sikerrel. Mint a politikus hozzátette, a Teslának és a minisztériumnak is az az érdeke, hogy ha megkapták az engedélyt, ne tudja egy esetleges per ideiglenesen leállítani az üzemet. Bár a politikus a Teslára tolja a felelősséget, nem tudjuk, hogy pontosan mit kell még a gyártónak benyújtania, ennek beadására mikor utasították, és hány ember, mekkora munkája a dokumentáció összeállítása. A lakossági meghallgatási folyamat során több mint 800 beadvány és kifogás érkezett, amelyeket egyenként kellett elemezni, megválaszolni. A benyújtók között nem csak laikusok, de különböző, a gyár építése ellen tiltakozó környezetvédelmi csoportok is vannak – ezek a kérdések és ellenérvek is generálhattak újabb munkát, szükség lehet szakértői véleményekre, elemzésekre. A Tesla egyelőre nem nyilatkozik az ügyben, de belsős információk alapján a német média úgy tudja, házon belül már régen elengedték az idei indulást. Az autók kereskedelmi forgalomba amúgy sem kerültek volna még, erre csak a jövő év első negyedévében volt esély, de a késlekedés és a bizonytalanság biztosan nem tesz jót a projektnek. Kérdés, hogy amíg a tényleges indulás ennyire mozgó célpont, hogyan tudnak munkatársakat felvenni, mikor kezd a már szerződött munkaerő, mikrótól kell fizetést kapniuk. Az autók nyersanyagait és alkatrészeit is időben be kell rendelni a beszállítóktól, de az sem tiszta, hogy így ezt milyen céldátummal tették meg, vagy meddig lehet váratni a beszállítókat. Német sajtó: napokon belül meglehet a Giga Berlin engedélye Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!