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 Kész. Végre elkészült a firenzei ex-taxi és mehet honosításra. A cím és a címlapkép persze valódi, szükség volt még egy utolsó futómű beállításra a lengéscsillapító csere és a műszaki vizsga között. Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot. Karácsonykor ott hagytuk abba, hogy végre bekerült a bontott hajtómű egy bontott hajtóműtartó gumibakkal az autóba (mivel a megrendelt út 3 hét alatt sem érkezett meg). Az előre induláskor hallható csattanás megszűnt, de az autó eleje még mindig zajongott. Már szinte mindent kicseréltek vagy ellenőriztek, ami okozhatja. Egyetlen gyanús alkatrész maradt: Olaszországban nem párban cserélték a lengéscsillapítókat. Egy vizsgaállomáson meg is mérték, kiderült, hogy cserére szorul a jobb oldali is. Alig vártuk a januárt, hogy az utolsónak vélt problémát is elhárítsák. Az év első hetében bekerült az új lengéscsillapító, csináltak egy utolsó futómű beállítást, és az autó végre csendben suhan, ahogy egy elektromos LEAF szokott, főleg, ha az ember kikapcsolja a gyalogosriasztót. Esztétikailag még van néhány kisebb-nagyobb feladat, így például a könyöklő bár már tiszta, de csúnyán kopott, a vezetőülés kiült szivacs betétjei is csere vagy felújítás után kiáltanak, és a csomagtér belső műanyag borítása sem tökéletes. Az ajtók szakadt kédergumijai helyett már megvannak a hibátlan darabok, még fel kell őket szerelni. Az első lökhárítóról hiányzik a króm betét, ugyanis facelift előtti lökhárítót sikerült vásárolnunk, ami bár tökéletesen passzol, de a fiatalabb lökhárító króm betéteinek felfogatása nem azonos (ha olvasóink közül valaki hasonlóan járt volna, azaz újabb lökhárító került az idősebb autójára, szívesen cserélünk króm betétet.) A kormány ilyen volt, amikor október elején olaszországból megérkezett És ilyen most, januárban, a honosításra várva A lényeg, hogy ezek már nem olyan jellegű problémák, melyek akadályoznák a honosítást, műszaki vizsgát és azt, hogy végre magyar, zöld rendszámot kapjon az autónk, az eredetvizsgát már sikerült is teljesíteni. Amint az autó átjut a hivatalok útvesztőin (amelyben szokás szerint az EV-FAN.hu munkatársai segítenek) végre elkezdhetjük használni, amire már nagyon várunk, mert mi is kíváncsiak vagyunk, hogy normál használatban hogyan változik a taxi üzemben sokat villámtöltött, az akku csere óta kb. 75.000 kilométert futott, de magát újszerűnek mondó akkumulátor állapota. Az első 3 hónapban tapasztaltunk némi SoH csökkenést, az azonban az első generációs LEAF esetében normális, nem szereti, ha nem használják. Átvételkor a SOH érték 98% felett volt Az elmúlt negyedévben azonban alig mozgott az autó, így kis csökkenés után most 96,5% körül ingadozik. Biztató, hogy a cella feszültségek teknős közeli állapotban sem szaladnak szét. Az autó ára 2.415.000 Ft (6900 EUR) Aukciós díjak + hazaszállítás 346.500 Ft (990,1 EUR) Lengőkarok, kutyacsontok cseréje, hátsó fék javítása, futómű beállítás 250.000 Ft Hajtóműolaj-csere 5000 Ft Hátsó lámpa (bontott) 50.000 Ft Első lökhárító (bontott) 80.000 Ft Új gumik (Kléber Quadraxer 2, négyévszakos) 78.000 Ft Tető foltozás, festés, lámpa fülek hegesztése 190.500 Ft Első lökhárító cseréje, festése 152.400 Ft Lakatos munka az autó orrán 57.150 Ft Hajtómű (bontott) 100.000 Ft Hajtómű tartó gumibak (bontott) 30.000 Ft Toronycsapágyak 16.000 Ft Munkadíj (hajtómű, féltengely, toronycsapágy) 96.000 Ft Ajtó kéder gumik 60.000 Ft Kormány bőrözés 30.000 Ft Első lengéscsillapító, beszereléssel 49.000 Ft Futómű beállítás 5800 Ft Műszaki vizsga, honosítás, rendszámozás költségei ügyintézéssel együtt kb. 120.000 Ft Összesen 4.161.350 Ft Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!