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
auto
2024. 04. 19. péntek

Marco Polo, azaz lakóautó változat készült a Mercedes-Benz tisztán elektromos kisbuszából, az EQV-ből.

Az alapot jelentő EQV kétféle akkumulátor mérettel készül, az EQV 300 modell 90 kWh-s, az EQV 250 pedig 60 kWh-s akkumulátort tartalmaz. Akku kapacitástól függetlenül kétféle hosszúságban gyártják, 5140 mm vagy 5370 mm változatban. A nagyobb akkus változat 45 perc alatt tölthető fel 10%-ról 80%-ra, a megfelelő teljesítményű töltőoszlopokon.

Az átalakítást a svájci Sortimo Walter Rüegg PLC cég készítette, melynek az EQV lesz az egyik első piacra kész eCamper megoldása. Az autó felnyitható tetőt kapott, hogy az ágy felett nagyobb legyen a tér, a csomagtartóba pedig egy konyha-modult építettek.

A tetőre két napelem is került, melyek az autó beépített 12 V-os akkumulátorát és a kempingezéshez beépített segédakkut egyaránt töltik. Összteljesítményük kb. 400 W. A konyha fiókjaiban elférnek az evőeszközök, a főzőedények és egyéb konyhai eszközök, a mosogató mellett gáztűzhely és hűtőszekrény is a kempingezők rendelkezésére áll.

Az autó szélességéhez pontosan illeszkedő ágy a konyhabútor felett nyílik ki. Amikor az ágy össze van hajtva, a hátsó ülések korlátozás nélkül használhatók. A belső tér kihasználhatóságát forgatható első ülések növelik.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.