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 Másfélszeresére nőtt hazánkban a tisztán elektromos autók értékesítése – írja a vezess.hu. A legnépszerűbbek a Kia elektromos autói voltak, a legnagyobb vesztes pedig a Renault és a Mazda, melyek 44, illetve 33%-kal kevesebb autót adtak el 2021-ben Magyarországon, mint 2020-ban. A legnagyobb növekedést két luxusmárka, az Audi és a Mercedes-Benz produkálta, előbbi 733, utóbbi 239 százalékos növekedést könyvelhetett el, bár a szép növekedés egy része talán a re-exportnak köszönhető. 2021-ben összesen 4311 tisztán elektromos autót vettek a magyarok, amely 2020-hoz képest több mint 40%-os növekedés, miközben a teljes új autó piac közel 5%-ot zsugorodott. Az új személyautók között 3,5% a villanyautók részesedése. Tavaly a legnépszerűbb gyártó a Kia volt, 661 darabos eladással, amelynek javát 603 autót az e-Niro adott, a maradék 10%-on osztozott tehát az e-Soul és az év végére érkező EV6 újdonság, amely kifejezetten erősen kezdett a 41 példánnyal. A Volkswagen összesen 497 villanyautót adott el, amely 9%-os csökkenés az előző évhez képest, de a Škoda, az Audi és a Porsche számait is figyelembe véve csoport szinten már nem lehet oka panaszra a német konszernnek. Legnépszerűbb modelljuk az e-UP volt, amelyből 226 talált gazdára, de jól ment az ID.3 (190 db) és az ID.4 is (78 db) A Nissan megkaphatja az örök nevető harmadik címet, amelyre igazán büszkék lehetnek, hiszen úgy tudták 20%-kal növelni az eladásaikat, hogy bár a LEAF átesett ugyan egy komolyabb frissítésen, és az eredetihez képest 2,5-szer nagyobb az akku kapacitása is, alapjaiban mégis egy 10 éves modellről beszélünk. Érdekesség, hogy a céges vásárlások aránya nagyon magas a Nissannál, a 39 db e-NV200 mindegyikét vállalkozások vásárolták meg, de a 436 Leaf közül is 82%, 357 db jogi személyek tulajdonába került. A márkák rangsorába negyedik helyre csúszott ugyan, de a modellek között dobogós lett 296 példánnyal a Kona electric, ami a már két éve bestseller e-Niro unokatestvére. Az idén kivezetésre kerülő klasszikus Ioniq-ból 65 példányt sikerült értékesíteni, amit megelőzött a töltésbajnok Ioniq 5, 76 darabos eladással. A Dacia sikere remekül példázza, hogy az emberek az olcsóbb, városi kisautó kategóriában is szeretnének elektromosra váltani, ugyanis Európa legolcsóbb villanyautója úgy jött fel az 5. helyre, hogy csak az év második felében kezdődtek meg a kiszállítások. A magánszemélyek között dobogós lett a Renault Zoe is, összesen 207 példány fogyott belőle, melyek alig harmada, 63 példány került jogi személy tulajdonába. A Renault számára azonban jelentős visszaesést jelent a dobogós hely, 44%-kal csökkentek az eladások, talán a Megane idei érkezése visszahódítja majd a vásárlókat. A top10-be befért két prémium márka, a Mercedes-Benz és a BMW is, ami rámutat, hogy állami támogatás nélkül is sokan szavaznak az elektromos hajtásra, hiszen az i3 kivételével ezen gyártók modelljei nem fértek be az állami támogatási küszöbbe. Márka Modell 2021-es eladások Jogi személy Természetes személy Jogi személy arány (%) Természetes személy arány (%) Kia e-Niro 603 344 259 57,05% 42,95% Nissan Leaf 436 357 79 81,88% 18,12% Hyundai Kona electric 296 200 96 67,57% 32,43% Dacia Spring 263 58 205 22,05% 77,95% Volkswagen e-UP! 226 121 105 53,54% 46,46% Renault Zoe 207 63 144 30,43% 69,57% Fiat 500e 190 125 65 65,79% 34,21% Volkswagen ID.3 190 116 74 61,05% 38,95% Škoda Enyaq iV 184 130 54 70,65% 29,35% Tesla Model 3 167 83 84 49,70% 50,30% Mini Cooper SE 126 102 24 80,95% 19,05% Mazda MX-30 104 66 38 63,46% 36,54% BMW i3 96 86 10 89,58% 10,42% Mercedes EQA 93 86 7 92,47% 7,53% BMW iX3 90 81 9 90,00% 10,00% Volkswagen ID.4 78 64 14 82,05% 17,95% Hyundai Ioniq 5 76 60 16 78,95% 21,05% Peugeot e-2008 75 40 35 53,33% 46,67% Hyundai Ioniq 65 36 29 55,38% 44,62% Mercedes EQV 62 61 1 98,39% 1,61% Škoda Citigo iV 61 41 20 67,21% 32,79% Mercedes EQC 52 50 2 96,15% 3,85% Opel Corsa-e 50 43 7 86,00% 14,00% Citroën ë-C4 47 31 16 65,96% 34,04% Audi Q4 e-tron 44 30 14 68,18% 31,82% Porsche Taycan 44 42 2 95,45% 4,55% Kia EV6 41 37 4 90,24% 9,76% Nissan e-NV200 38 38 100,00% 0,00% Volvo XC40 Recharge 35 33 2 94,29% 5,71% Peugeot e-208 31 16 15 51,61% 48,39% Ford Mustang 29 28 1 96,55% 3,45% BMW iX 28 28 100,00% 0,00% Mercedes EQS 22 22 100,00% 0,00% Audi e-tron 19 17 2 89,47% 10,53% Opel Mokka-e 19 17 2 89,47% 10,53% Honda e 18 12 6 66,67% 33,33% Kia e-Soul 17 13 4 76,47% 23,53% Tesla Model Y 15 8 7 53,33% 46,67% Audi e-tron GT 12 10 2 83,33% 16,67% Smart ForFour 12 4 8 33,33% 66,67% Mercedes Vito 11 11 100,00% 0,00% SMART ForTwo 13 5 8 38,46% 61,54% Jaguar i-Pace 7 7 100,00% 0,00% DS DS3 Crossback 5 5 100,00% 0,00% Opel Zafira-e Life 3 1 2 33,33% 66,67% Volkswagen e-Golf 3 3 100,00% 0,00% Citroën ë-Jumpy 2 2 100,00% 0,00% Peugeot e-Traveller 2 2 100,00% 0,00% Mercedes EQB 1 1 100,00% 0,00% Opel Vivaro-e 1 1 100,00% 0,00% Tesla MODEL S 1 1 100,00% 0,00% Tesla MODEL X 1 1 100,00% 0,00% Bár sok elektromos Fiat szaladgál évek óta a magyar utakon, hivatalosan csak 2021-ben kezdődött meg a modell értékesítése hazánkban, így a márkák rangsorában 10., modellek között 7. helyezés kifejezetten jónak tekinthető. A Fiat ügyes húzása, hogy kétféle akku mérettel is kínálja az 500-ast, így aki elsősorban városi szaladgálásra keres villanyautót, kedvezőbb áron juthat hozzá. A villanyautosok.hu őszi háziversenyében a Fiat 500e lett a győztes, bár így, hogy ezt elárultam már kevésbé lesz izgalmas megnézni az alábbi videót, de azt még megtudhatjátok belőle, hogy mely szempontokban sikerült legyőzni a Mininek és a Hondának, melyekből 126, illetve 18 példány talált gazdára. A Tesla hivatalos magyarországi értékesítése 2021 tavaszán egy remek ajánlattal indult, akinek sikerült megcsípni az állami támogatást, 13,5 millió forintért hazavihetett egy Model 3 SR+ autót. Bár azt sajnos nem tudjuk, hogy a 167 eladott autóból mennyi volt alapmodell. A Model S és Model X 1-1 darabos szereplése nem meglepő, hiszen Európába az előző évben nem szállítottak a megújuló nagy Teslákból, a 15 db Model Y pedig reálisnak tűnik ahhoz képest, hogy Európába csak ősztől szállítják. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!