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 Nagy a mozgolódás a Redwood Material háza táján: mióta beszámoltunk a vezérigazgatóval, JB Straubellel készített interjúról az akkumulátor-újrahasznosítás jövedelmezőségéről, két fontos bejelentést is hallhattunk a nevadai vállalattól. Az egyik, hogy az elektromosautó-akkumulátorok újrahasznosítására szakosodott cég az európai akkubizniszben is részt kíván venni, ezért két nagy újrahasznosító üzemet fog felhúzni a kontinensen. Anyagilag is megéri az akku-újrahasznosítás Az erről szóló sajtóközlemény meglehetősen szűkszavú, de Straubel egy interjúban elmondta, hogy a Redwood Materials több milliárd euró összértékű beruházásokat tervez a következő évekre Európában, és már megkezdődött a helyszínek keresése. A cél az, hogy az újrahasznosító üzemek minél közelebb legyenek az autó- és akkumulátorgyárakhoz, így skandináv, brit, német, valamint kelet-európai helyszínek is szóba jöhetnek. A Tesla társalapítója és egykori igazgatója a Der Spiegel német portálnak úgy nyilatkozott, hogy a használt akkumulátorokból történő fenntartható másodnyersanyagok előállítása új akkumulátorok gyártásához már 2024-ben megkezdődhet Európában. A 2017-ben alapított Redwood Materials tevékenységének egyik fontos eleme, hogy rézfóliát gyárt az akkumulátorok anódjának gyártásához. Mivel ez a rézfólia jelenleg túlnyomó részben Ázsiában készül, hatalmas utat kell megtenniük az amerikai (és európai) akkugyárakig, ami nem csupán környezeti szempontból előnytelen, de a magas költségei sem éppen ideálisak. A Redwood úgy számol, hogy csak ennek a terméknek a helyi (amerikai) gyártásával évi több mint 5500 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg. 500 GWh: felforgatná az akkupiacot az amerikai startup A másik nagy bejelentés, hogy a cég elindította nagyszabású akkumulátor-újrahasznosító programját Kaliforniában autógyártó partnereivel közösen. Mint korábban beszámoltunk róla, a Redwood összeállt a Teslával és a Panasonic-kal, valamint a Nissan akkugyártójával, az Envision AESC-vel, hogy az akkumulátoros gyártása során keletkezett hibás cellákat újrahasznosítsa. A Forddal és a Volvóval kötött megállapodás azonban már az elektromos autókból kikerülő használt akkumulátorok újrahasznosításáról (is) szól. A Redwood a kereskedésekkel és bontókkal együttműködve összegyűjti az elektromos és hibrid autókból kiszerelt lítium-ion és nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkukat, hogy aztán feldolgozás után visszatérhessenek az akkugyártás folyamatába. A Redwood további autógyártók jelentkezését várja a programba. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!