Európába jön a Tesla társalapítójának akkumulátor-újrahasznosító cége
Nagy a mozgolódás a Redwood Material háza táján: mióta beszámoltunk a vezérigazgatóval, JB Straubellel készített interjúról az akkumulátor-újrahasznosítás jövedelmezőségéről, két fontos bejelentést is hallhattunk a nevadai vállalattól. Az egyik, hogy az elektromosautó-akkumulátorok újrahasznosítására szakosodott cég az európai akkubizniszben is részt kíván venni, ezért két nagy újrahasznosító üzemet fog felhúzni a kontinensen.
Az erről szóló sajtóközlemény meglehetősen szűkszavú, de Straubel egy interjúban elmondta, hogy a Redwood Materials több milliárd euró összértékű beruházásokat tervez a következő évekre Európában, és már megkezdődött a helyszínek keresése. A cél az, hogy az újrahasznosító üzemek minél közelebb legyenek az autó- és akkumulátorgyárakhoz, így skandináv, brit, német, valamint kelet-európai helyszínek is szóba jöhetnek. A Tesla társalapítója és egykori igazgatója a Der Spiegel német portálnak úgy nyilatkozott, hogy a használt akkumulátorokból történő fenntartható másodnyersanyagok előállítása új akkumulátorok gyártásához már 2024-ben megkezdődhet Európában.
A 2017-ben alapított Redwood Materials tevékenységének egyik fontos eleme, hogy rézfóliát gyárt az akkumulátorok anódjának gyártásához. Mivel ez a rézfólia jelenleg túlnyomó részben Ázsiában készül, hatalmas utat kell megtenniük az amerikai (és európai) akkugyárakig, ami nem csupán környezeti szempontból előnytelen, de a magas költségei sem éppen ideálisak. A Redwood úgy számol, hogy csak ennek a terméknek a helyi (amerikai) gyártásával évi több mint 5500 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg.
A másik nagy bejelentés, hogy a cég elindította nagyszabású akkumulátor-újrahasznosító programját Kaliforniában autógyártó partnereivel közösen. Mint korábban beszámoltunk róla, a Redwood összeállt a Teslával és a Panasonic-kal, valamint a Nissan akkugyártójával, az Envision AESC-vel, hogy az akkumulátoros gyártása során keletkezett hibás cellákat újrahasznosítsa. A Forddal és a Volvóval kötött megállapodás azonban már az elektromos autókból kikerülő használt akkumulátorok újrahasznosításáról (is) szól. A Redwood a kereskedésekkel és bontókkal együttműködve összegyűjti az elektromos és hibrid autókból kiszerelt lítium-ion és nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkukat, hogy aztán feldolgozás után visszatérhessenek az akkugyártás folyamatába. A Redwood további autógyártók jelentkezését várja a programba.