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
auto
2024. 07. 27. szombat

Nagy a mozgolódás a Redwood Material háza táján: mióta beszámoltunk a vezérigazgatóval, JB Straubellel készített interjúról az akkumulátor-újrahasznosítás jövedelmezőségéről, két fontos bejelentést is hallhattunk a nevadai vállalattól. Az egyik, hogy az elektromosautó-akkumulátorok újrahasznosítására szakosodott cég az európai akkubizniszben is részt kíván venni, ezért két nagy újrahasznosító üzemet fog felhúzni a kontinensen.

Anyagilag is megéri az akku-újrahasznosítás

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

Az erről szóló sajtóközlemény meglehetősen szűkszavú, de Straubel egy interjúban elmondta, hogy a Redwood Materials több milliárd euró összértékű beruházásokat tervez a következő évekre Európában, és már megkezdődött a helyszínek keresése. A cél az, hogy az újrahasznosító üzemek minél közelebb legyenek az autó- és akkumulátorgyárakhoz, így skandináv, brit, német, valamint kelet-európai helyszínek is szóba jöhetnek. A Tesla társalapítója és egykori igazgatója a Der Spiegel német portálnak úgy nyilatkozott, hogy a használt akkumulátorokból történő fenntartható másodnyersanyagok előállítása új akkumulátorok gyártásához már 2024-ben megkezdődhet Európában.

A 2017-ben alapított Redwood Materials tevékenységének egyik fontos eleme, hogy rézfóliát gyárt az akkumulátorok anódjának gyártásához. Mivel ez a rézfólia jelenleg túlnyomó részben Ázsiában készül, hatalmas utat kell megtenniük az amerikai (és európai) akkugyárakig, ami nem csupán környezeti szempontból előnytelen, de a magas költségei sem éppen ideálisak. A Redwood úgy számol, hogy csak ennek a terméknek a helyi (amerikai) gyártásával évi több mint 5500 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg.

500 GWh: felforgatná az akkupiacot az amerikai startup

A másik nagy bejelentés, hogy a cég elindította nagyszabású akkumulátor-újrahasznosító programját Kaliforniában autógyártó partnereivel közösen. Mint korábban beszámoltunk róla, a Redwood összeállt a Teslával és a Panasonic-kal, valamint a Nissan akkugyártójával, az Envision AESC-vel, hogy az akkumulátoros gyártása során keletkezett hibás cellákat újrahasznosítsa. A Forddal és a Volvóval kötött megállapodás azonban már az elektromos autókból kikerülő használt akkumulátorok újrahasznosításáról (is) szól. A Redwood a kereskedésekkel és bontókkal együttműködve összegyűjti az elektromos és hibrid autókból kiszerelt lítium-ion és nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkukat, hogy aztán feldolgozás után visszatérhessenek az akkugyártás folyamatába. A Redwood további autógyártók jelentkezését várja a programba.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.