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 Egy autó gyártásához több ezer különálló alkatrészre van szükség, és ha csak egyetlen egy is hiányzik, nem készülhet el a kocsi. Persze vannak komponensek, amelyeket lehet helyettesíteni, esetleg – mint a Covid kapcsán láttuk, az utasok kényelemének rovására időlegesen – elhagyni, de akadnak nélkülözhetetlen darabok is. Most nem a vírus, hanem az Ukrajnát ért támadás akasztotta meg az ellátási láncot. Egyelőre pár nap Német sajtójelentések szerint a VW két üzemét, a drezdait és a zwickauit küldi kényszerpihenőre a héten – előbbiben csak kisebb példányszámban készülnek elektromos autók, utóbbi, viszont a cég fő európai villanyautó-gyártóbázisa. A leállás oka, hogy vállalat egyik beszállítója, a Leoni, Ukrajnában, Stryji és Kolomyja városában gyártatja a kábelkötegeket a német autógyártónak. Az összesen 7000 főt foglalkoztató gyáregységek a háború miatt nem tudnak jelenleg termelni. VW Zwickau. A dolgok jelenlegi állása szerint Zwickau keddtől, Drezda pedig szerdától péntekig áll le, de ha addig nem rendeződik a politikai és katonai helyzet, akkor nem lepődnénk meg, ha nem tudna jövő héten sem újraindulni a termelés. Természetesen a VW elég nagy ahhoz, hogy esetleg más üzemek és modellek kárára átirányítsa készleteit a két villanyautó gyárba, de az autókban használt kábelek esetén valószínű, hogy ezekhez a modellekhez specifikus hosszúságú, vagy kialakítású vezetékek készülnek. Így itt most nem annyira egyszerű a helyzet, mint a chiphiány idején volt, ahol a cég bizonyos keretek között eldönthette, hogy például egy adott ABS vezérlő egy benzines Golfba, vagy egy ID.3-ba kerüljön. Gläserne Manufaktur – a Volkswagen drezdai gyáregysége (fotó: VW – Oliver Killig) Drezdában kis darabszámban gyártják az ID.3-at a híres látványpékségben, az „üveg gyárban”, Zwickauban pedig az ID.3 és ID.4 mellett az Audi Q4 e-tron és a Cupra Born készül. Egyelőre nincs hír róla, hogy a Škoda cseh üzemét is érintené az alkatrészhiány, így az Enyaq valószínűleg tovább készül. Pár hete volt hír, hogy újraindul a VW e-up! forgalmazása is, ezt pedig korábban Pozsonyban szerelték össze, de azt nem tudjuk, hogy itt egyáltalán megkezdődött-e már a modell gyártása. Visszatér a Volkswagen e-UP PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!