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 A Stellantis ma bemutatta legújabb, Dare Forward 2030 névre keresztelt hosszú távú stratégiai tervét, amelynek négy alappillére a vállalatcsoport karbonlábnyomának csökkentése (2030-ra a 2021-es érték 50%-ára), a villanyautók részarányának növelése az értékesítésen belül, a vásárlói elégedettség fokozása, valamint a profit növelése. Az elkövetkezendő években radikális változások lépnek életbe az egykori PSA Csoport és a Fiat-Chrysler összeolvadásából keletkezett autógyártó csoport mind a 14 márkáján belül, de különösen az Európában értékesített luxusautók és a prémium modellek gyártóira vár gyors átalakulás. A Stellantis prezentációja szerint a Maserati már 2024-től kizárólag tisztán elektromos modelleket dob piacra, ezt az Alfa Romeo, a DS Automobiles, és a Lancia követi 2025-ben, de 2026-tól egyetlen márka sem indít el több új belsőégésű motoros autót Európában. Ezektől a márkáktól a Stellantis négyszeres bevételnövekedést, és ötszörös profitnövekedést vár 2030-ra. A gyors elektrifikáció az Amerikai Egyesült Államokban is beindul: 2023-ban a RAM piacra dobja első villanyautóját, amely egy kisteherautó lesz, ezt pedig egy pickup követi 2024-ben. A Jeep kínálatában 2024-től jelennek meg a valódi elektromos terepjárók, de az első, sorozatgyártásba induló villanyautót már 2023 elején megvásárolhatják az ügyfelek. Ezt meg is mutatta a Stellantis: A Dodge szintén 2024-ben küldi piacra zéró emissziós izomautóját, a Chrysler pedig 2025-től készül divatos családi modellek forgalmazására. 2030-ra több, mint 25 villanyautót kínál majd ez a négy márka az amerikai piacon. Összességében 75 tisztán elektromos új modellel készül 2030-ra a Stellantis, amely évi 5 millió eladott példányt jelent addigra. Hogy pontosan mikor tűnnek el a hagyományos autók az egyes márkák kínálatából, arról nem ejtett szót a gyártó, de belsőégésű motoros járművet 2030 után már egyik márka sem fog árulni Európában, az Egyesült Államokban pedig 50%-os részesedést prognosztizál a Stellantis. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!