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 Ma este Hamburgban végre lerántották a leplet a Volkswagen tisztán elektromos mikrobuszáról, melyet a legendás hippibusz, a T1 transporter ihletett. Az elmúlt néhány hónapban már szivárogtak a hivatalos információk és a fotók. Az eddigiek alapján a vélemények megoszlottak az autóról. Egyesek imádják, mások szerint túlságosan sokat egyszerűsödött a 2016-os CES-en bemutatott Budd-e tanulmányhoz, illetve a 2017-es ID.Buzz koncepcióhoz képest. Balra az eredeti, jobbra a 2017-ben bemutatott ID.Buzz tanulmány A bemutatót egy tradicionális helyszínen tartották, abban a dokkban, ahonnan az ős mikrobuszokat az 50-es években hajóval szállították a világ minden tájára, jelenleg pedig Hamburg legnagyobb naperőművének ad helyet. A sztárvendég Ewen McGregor volt, akiről megtudhattuk, hogy gyermekkora óta Volkswagen rajongó és jelenleg is több bogárral, illetve Transporterrel rendelkezik, köztük akad elektromosra átépített példány is. https://www.youtube.com/watch?v=q-AOxuaSd48 Ahogy azt már eddig is tudtuk, a forgalmazás a rövidebb tengelytávú, nettó 77 kWh (bruttó 82 kWh) kapacitású akkuval szerelt 5 üléses személyautóval és a teherszállító változattal indul. WLTP hatótávot egyelőre nem kaptunk, de a 0.285 és 0.29 légellenállási együttható impozáns érték (előbbi a személyautóra, utóbbi az áruszállítóra vonatkozó adat). A MEB platformra épülő hátsókerekes modellek villanymotorjának 150 kW csúcsteljesítménye sem újdonság, a 170 kW maximális töltési teljesítmény azonban felülmúlja a VW ID.4 vagy a Škoda ENYAQ modellekből ismert 135 kW-os maximumot. Az ID.Buzz akkumulátorának feltöltése 5-ről 80%-ra kb. 30 percet igényel. ID Buzz Cargo A töltést az ISO 15118 szabványnak megfelelő Plug&Charge funkcionalitás könnyíti meg, azaz az erre alkalmas töltőknél nincs szükség mobiltelefonos applikációra vagy RFID kártyára a töltés indításához, az a kábel csatlakoztatása után automatikusan indul. Az AC fedélzeti töltő teljesítménye 11 kW. A bemutató során nagy hangsúlyt kaptak az alapáras vezetéstámogató rendszerek, az elénk lépő gyalogosokra figyelmeztető és vészfékező rendszertől kezdve a sávtartó rendszerig. A járművek nem csak egymással, de a közlekedési infrastruktúrával is képesek kommunikálni a mobiltelefon hálózatoktól függetlenül, amely hatékony baleset-megelőző rendszert eredményezhet. A technológia elnevezése Car2X. Az ID.Buzz már a kezdetektől vezeték nélküli szoftverfrissítési (OTA- Over the Air), valamint kétirányú töltéssel érkezik, tehát az autó akkumulátorából képes energiával ellátni az otthonunkat (V2H). A későbbiekben érkezik a V2G funkcionalitás, azaz a közcélú hálózatra is képes lesz betáplálni a jármű. A belső anyagok kiválasztásánál a fenntarthatóság állt a középpontban, kerülték az állati eredetű anyagokat, azaz nincs valódi bőr. A tetőkárpit és az ülések szövete egyaránt újrahasznosított PET palackokből készül. A személyautó változatban a hátul ülők változtatható színű hangulatvilágítást kapnak. A kilincseket kacsintós smiley teszi barátságosabbá, az autó sziluettje pedig több helyen megjelenik. Az autó többféle kéttónusú fényezéssel megvásárolható, melyeknél a fehér mellett megjelenő szín az utastérben is visszaköszön a műszerfalon és az ülések kárpitján. A csomagtér hatalmas, 5 személy esetén 1121 literes, a hátsó üléssort lehajtva pedig 2205 literre növelhető. Az ID.Buzz a legnagyobb MEB platformra épülő Volkswagen modell. Az autó négy sarkába kitolt kerekeknek, a kicsi első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhetően az autó tágasabb, mint amire a külső méretei alapján számítanánk. A tengelytáv azonos a T6.1 Transporterrel, ami arra utal, hogy a belső méretek is megegyeznek, miközben az ID.Buzz 20 centiméterrel rövidebb. Az elektromos mikrobusz tengelytávolsága 2,88 mm, a hosszúság 4712 mm. A magasság a változattól függően 1937 vagy 1938 mm, a szélesség pedig 1985 mm, amely 81 milliméterrel több, mint a T6.1 szélessége. A Volkswagen ID.Buzz Cargo változat műszerfala A kisebb méret városi közlekedésnél különösen praktikus, így az ID.Buzz Cargo változata egy tökéletes, agilis városi áruszállító lehet. Az elektromos mikrobusz fordulóköre csupán 11,1 méter. A Cargo két- vagy háromszemélyes vezetőfülkével egyaránt elérhető. A raktér mérete 4 m3, amely elegendő két euró-raklap számára. A raktér terhelhetősége 600 kg, és a tető is 100 kiló szállítására alkalmas, de a raktérben is szállítható akár 2,65 méter hosszú kisebb csomag, például létra vagy összetekert szőnyeg, ha kihasználjuk a utasülés mögötti ajtót. Két raklap is elfér a 4 köbméteres raktérben Az ID.Buzz Európában májustól előrendelhető, az első modellek átadására ősszel számíthatunk. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!