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 Forgalomba állt az első tíz elektromos Mercedes-Benz eCitaro autóbusz a fővárosi agglomerációban, Budakeszi térségében – számolt be róla Facebook oldalán Vitézy Dávid. A tíz villanybusz annak a 40 darabos flottának az első része, melyeket a Volánbusz még tavaly vásárolt és szeptembertől olyan események kapcsán teszteltek, mint a vadászati világkiállítás, októbertől pedig az agglomeráció vonalain is tesztüzembe álltak. A járművek a tesztek során bizonyították alkalmasságukat, ezért kezdődhetett meg a menetrendbe állításuk. 40 db elektromos busszal bővült a Volánbusz flottája Az első tíz eCitaro a Budakeszire közlekedő 22, 22A, 222 és 188E jelzésű agglomerációs autóbuszvonalakon közlekedik. A további harminc példány a töltő-infrastruktúra kiépítésére vár, és hamarosan szintén forgalomba állnak a 40, 40B, 40E, 88, 88A, 188, 188E, 140, 140A, 140B, 240, 172, 173 és 272 jelzésű vonalakon. A fejlesztésnek köszönhetően Budaörs, Budakeszi, Törökbálint és Diósd térségében is tisztább üzemű, csendesebb buszokat használhat az utazóközönség. A második tíz példány már két héten belül forgalomba állhat. A buszok hatótávja az időjárási körülményektől és útviszonyoktól függően 160-220 km. Éjszakai töltéssel kedvező esetben 25 alkalommal tudják megtenni a Széll Kálmán tér és Budakeszi közötti útszakaszt. A hatótáv egyes esetekben kevés lehet, így azzal számolnak, hogy a buszok a reggeli és a délutáni csúcsforgalom között nappali rátöltést kapnak. Fotó: Vitézy Dávid / Facebook Vitézy Dávid elmondta, hogy a flotta használatára és üzemeltetésére fel kellett készülni. A buszvezetőktől a telephelyi dolgozókig mindenkinek kicsit másképp kell végezni a munkáját, mint ahogy eddig megszokta. Az utasoknak és a vonalak mentén lakóknak azonban csak az előnyök jutnak. A buszoknak nem csak a lokális károsanyag-kibocsátása nulla, de a zajterhelés is lényegesen alacsonyabb. A zöld busz program támogatásával megvásárolt járműveknek köszönhetően a térségben 1867 tonnával csökken a szén-dioxid kibocsátás. Fotó: Vitézy Dávid / Facebook A szóló kivitelű, alacsonypadlós, kéttengelyes buszokon 28 ülő és 50 állóhely található. Használatukat felszállást segítő rámpák és babakocsi elhelyezésére kialakított hely segíti. A buszokon üzemel a FUTÁR rendszer, az utastérben pedig 13 darab dupla USB aljzatnak köszönhetően az utasok a mobil eszközeiket is feltölthetik. Címlapkép: Vitézy Dávid / Facebook Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!