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
auto
2024. 04. 26. péntek

Villanybuszok álltak forgalomba Budapest agglomerációjában

Forgalomba állt az első tíz elektromos Mercedes-Benz eCitaro autóbusz a fővárosi agglomerációban, Budakeszi térségében – számolt be róla Facebook oldalán Vitézy Dávid. A tíz villanybusz annak a 40 darabos flottának az első része, melyeket a Volánbusz még tavaly vásárolt és szeptembertől olyan események kapcsán teszteltek, mint a vadászati világkiállítás, októbertől pedig az agglomeráció vonalain is tesztüzembe álltak. A járművek a tesztek során bizonyították alkalmasságukat, ezért kezdődhetett meg a menetrendbe állításuk.

40 db elektromos busszal bővült a Volánbusz flottája

Az első tíz eCitaro a Budakeszire közlekedő 22, 22A, 222 és 188E jelzésű agglomerációs autóbuszvonalakon közlekedik. A további harminc példány a töltő-infrastruktúra kiépítésére vár, és hamarosan szintén forgalomba állnak a 40, 40B, 40E, 88, 88A, 188, 188E, 140, 140A, 140B, 240, 172, 173 és 272 jelzésű vonalakon. A fejlesztésnek köszönhetően Budaörs, Budakeszi, Törökbálint és Diósd térségében is tisztább üzemű, csendesebb buszokat használhat az utazóközönség. A második tíz példány már két héten belül forgalomba állhat.

A buszok hatótávja az időjárási körülményektől és útviszonyoktól függően 160-220 km. Éjszakai töltéssel kedvező esetben 25 alkalommal tudják megtenni a Széll Kálmán tér és Budakeszi közötti útszakaszt. A hatótáv egyes esetekben kevés lehet, így azzal számolnak, hogy a buszok a reggeli és a délutáni csúcsforgalom között nappali rátöltést kapnak.

Fotó: Vitézy Dávid / Facebook

Vitézy Dávid elmondta, hogy a flotta használatára és üzemeltetésére fel kellett készülni. A buszvezetőktől a telephelyi dolgozókig mindenkinek kicsit másképp kell végezni a munkáját, mint ahogy eddig megszokta. Az utasoknak és a vonalak mentén lakóknak azonban csak az előnyök jutnak. A buszoknak nem csak a lokális károsanyag-kibocsátása nulla, de a zajterhelés is lényegesen alacsonyabb. A zöld busz program támogatásával megvásárolt járműveknek köszönhetően a térségben 1867 tonnával csökken a szén-dioxid kibocsátás.

Fotó: Vitézy Dávid / Facebook

A szóló kivitelű, alacsonypadlós, kéttengelyes buszokon 28 ülő és 50 állóhely található. Használatukat felszállást segítő rámpák és babakocsi elhelyezésére kialakított hely segíti. A buszokon üzemel a FUTÁR rendszer, az utastérben pedig 13 darab dupla USB aljzatnak köszönhetően az utasok a mobil eszközeiket is feltölthetik.

Címlapkép: Vitézy Dávid / Facebook

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.