A visszahívás nem komoly, de a sorok között kicsit aggasztó adat jelent meg. Nem is a visszahívás a baj A visszahívások az autógyártás mindennapjaihoz tartoznak, és talán még szerencsésnek is mondható, ha egy típus gyártásának kezdetén találják meg a problémát. Most így járt a Genereal Motorshoz tartozó GMC Hummer EV is, amelynek gyártása tavaly október 5-én kezdődött meg, bár a gyárat hivatalosan csak november 17-én avatták fel. A típus nem csak azért fontos a GM-nek, mert egy legendás modellt támaszt fel elektromos formában, hanem azért is, mert ezt szerelik elsőként az új, Ultium névre keresztelt aksikkal, amelyekre a vállalat elektromos startégiája és minden további villanyautója épül. Az első meglepetés a tavalyi utolsó negyedévet záró pénzügyi jelentésben érkezett, amikor kiderült, hogy három hónap alatt mindössze egyetlen Hummer EV-t sikerült leszállítania a cégnek. Egy komplett autó súlya a Hummer EV akkuja A napokban egy friss visszahívást tettek közzé a típus kapcsán az amerikai közúti közlekedésért felelős NHTSA honlapján, amelynek értelmében az autók hátsó lámpái rendellenesen működhetnek, egyáltalán nem világítanak, vagy részben/teljesen bekapcsolva maradnak. Bár a probléma leírása a vezérlő szoftver hibáját írja, a megoldás az, hogy az érintett kocsik hátsó lámpáit teljes egészében kicserélik a márkaszervizben. Nem jó, de nem tragikus. Ami azonban elgondolkoztató, az az ilyenkor szokásos dokumentációból kiolvasható másik adat: A hivatalos papírok szerint a probléma a 2021. október 5. és 2022. január 20. között legyártott összes autót érinti: ezek száma összesen 10 darab. Történelmi pillanat, ismét Hummert gyártanak Amerikában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!