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
auto
2024. 04. 19. péntek

Mégsem indult újra a VW villanyautó gyártása, de van új céldátum

elektromos autó

Először pár nap, aztán két hét leállásról szóltak a hírek, de a legutóbb megjelölt március 18-i dátummal sem indult újra a gyártás.

Tegnap új céldátumot tettek közzé – összesen egyhavi termelés eshetett ki.

Áprilisban, de nem egyszerre

Az Electrive német villanyautós oldal Christian Vollmert, a VW termeléséért felelős legfelsőbb vezetőt, az igazgatótanács tagját idézi, aki arról számolt be, hogy a vállalat zwickaui üzeme már április elején újra megindíthatja a termelést, Drezda azonban ezt csak később követi majd. A két lokáció mellett Hannoverben (ID Buzz) és Emdenben (újabb ID.4 gyártósor) is készülnek majd elektromos autók, de itt még csak az előszériánál tartanak. Zwickauban készül majd az ID.5 is, de egyelőre nincs róla információ, hogy ennek premierjét befolyásolja-e az alkatrészhiány.

Lassan újraindul a belsőégésű motoros autók gyártásai is, így a Passat Emdenben újra korlátozások nélkül készülhet, és március 21-én a központi wolfsburgi gyár is újra üzemel, igaz, egyelőre csak egy műszakban gyártják a Golfot és a Tiguant.

A mostani leállás főként az Ukrajnából származó kábelkorbácsok hiánya miatt következett be, de meglepő módon a cég arról számolt be, hogy ha nem is a szokásos ütemben, de a háborúval sújtott országban is folyik a termelés a beszállítónál. Emellett az érintett cégek jelenleg magyar, román, marokkói, mexikói és kínai üzemeikben is növeli a termelést, hogy kompenzálja a kiesést.

Nem tudnak kinyitni a VW gyárai, leáll a BMW is

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.