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 Jim Farley szerint nem tart örökké a most tapasztalható trend, és nemhogy árcsökkenés, de egyenesen árháború lesz a villanyautóknál. Főleg a 25 ezer dollár alatti kategóriában. Mindenen változtatni kell A Ford vezetője a Bernstein Strategic Decision Conference vendége volt, és ott mondta el véleményét a villanyautó piac alakulásáról – számol be róla az amerikai ABC híroldala. Farely szerint a villanyautók gyártásának költsége csökkenni fog az olcsóbb akkukémiáknak és az egyszerűbb gyártásnak köszönhetően, a 25 ezer dolláros, azaz nagyjából nettó 9 millió forintos árú elektromos autók pedig demokratizálják, azaz mindenki számára elérhetővé teszik majd ezeket a járműveket. Az ezekhez szükséges alapanyagok költsége várhatóan 18 ezer dollárra csökken majd, az iparág pedig árháborúnak néz elébe a gyártók között. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója. De ahhoz, hogy ebben a versenyben a Ford is megállja a helyét, szinte mindenen változtatniuk kell. Bár ilyen információkat nagyon nem szoktak megosztani az autógyártók, Farley elmondta, hogy a Ford Mustang Mach-e gyártása jelenleg pont ennyivel, 25 ezer dollárral kerül többe, mint egy hasonló tudású benzinesé. Ebből 18 ezret csak az aksi tesz ki, 3 ezerbe pedig a fedélzeti töltő kerül. Hogy versenyképesek legyenek a vállalat az olcsóbb akkukémiákon túl a költségek lefaragásába is belekezd. A jelenlegi franchise-kereskedői modell autónként 2000 dolláros felárat jelent nekik a Teslához képest, ráadásul a rivális nem költ reklámra, míg a Ford erre kocsinként 500-600 dollárt fizet ki – így Farley. Radikálisan egyszerűsíteniük kell a villanyautók gyártását, munkafolyamatokat, ezért a 2026-ban debütáló következő generációs elektromos járműveik gyártósorai feleannyi darabból, munkaállomásból állnak majd. Az autók szerkezetén a hegesztések száma is 50%-kal lesz kevesebb és 20%-kal csökkenhet a kötőelemek felhasználása. Emellett még jobban oda kell figyelniük az aerodinamikára, hiszen egy okosabban tervezett pickup hatótávjához a jobb légellenállás akár 120 kilométert is hozzáadhat, ami 3000 dollárnyi akkucellát spórol meg az autón. A vállalat a szoftveres szolgáltatások értékesítéséből is több bevételt vár, és tervezi hogy egy olyan autót is gyárt majd, ami kifejezetten az Uber szerű szolgáltatásokra lesz tervezve. A fenti tervekből amit lehet már 2026 előtt is megvalósítanak, hogy javítsanak a versenyképességükön. Amerikai autógyártók 2021 – hogyan alakultak az erőviszonyok? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!