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
auto
2024. 04. 26. péntek

A világ legnagyobb akkumulátorgyártója építhet gyárat Magyarországon

elektromos autó

A Világgazdaság írta meg tegnap, hogy a dél-koreai Bloter oldalain megjelent egy hír, miszerint a világ legnagyobb akkumulátorgyártójaként ismert kínai CATL 200 hektárnyi területet vásárolt Debrecen közelében. Bár még nem megerősített, de feltételezhető, hogy a CATL új akkugyárat létesít ezen a területen, amely nem mellékesen igencsak közel, mindössze 20 km-re található a BMW gyártól.

A vállalat Magyarországra érkezésének hírét támasztja alá az a közelmúltban megjelent LinkedIn-álláshirdetés is, amelyben a CATL villamosmérnökök jelentkezését várja Debrecenben egy gyár építéséhez. Az elmúlt napokban számolt be a sajtó arról is, hogy a CATL újfajta, hengeres formátumú akkucellákat szállít majd a BMW új generációs villanyautóiba 2025-től, így feltételezhető, hogy ezt az akkumulátort fogja a debreceni BMW-gyár mellett előállítani a kínai akkugyártó.

Letették a debreceni BMW-gyár alapkövét

Ha valóban így történik majd, akkor ez lehet a hatodik gyártó Magyarországon, amely akkumulátort, vagy akkumulátorok gyártásához szükséges alapanyagot készít, bár egyelőre csak négy működik: a gödi Samsung SDI nagy akkugyárán kívül még Miskolcon a GS Yuasa, illetve Nyergesújfalu közelében a Toray Industries Hungary Kft. készít alapanyagot akkumulátorgyártáshoz, továbbá Komáromban az SK Innovation termel.

Megkezdte a termelést Miskolcon a GS Yuasa akkumulátor gyára

Az elektromobilitás elterjedéséhez óriási akkumulátormennyiségre lesz szükség, így nem csoda, hogy a gyártók igyekeznek bővíteni gyártási kapacitásukat. Azt, hogy ennyire sok gyártó jön Magyarországra, kétféle módon szemlélhetjük: egyrészt remek, hiszen ez is húzza a magyar gazdaság fejlődését és új munkahelyeket teremt, másrészt viszont – főképp a környezetvédők szemében – egy újabb veszélyes pont, hiszen komoly vegyszerekkel dolgoznak ezekben a létesítményekben. Természetesen a környezet védelme mindenki számára fontos, így a gyárak is komolyan veszik az előírások betartását, ugyanakkor jelentek már meg hírek azzal kapcsolatban, hogy talán a gödi Samsung gyárban még sincs minden teljesen rendben.

Lítiumot és akkugyártáshoz használt oldószert találtak a gödi kutak vizében

Érdemes megemlíteni, hogy a CATL-en kívül az EVE Energy is vásárolt áprilisban egy 60 hektáros területet, szintén Debrecen környékén, ahol kifejezetten elektromos autókban használatos lítiumion-akkumulátort kívánnak gyártani, Iváncsán pedig a dél-koreai SK Innovation épít új gyárat. Így összességében akár hat akkumulátor-, vagy akkumulátor-alapanyag gyár működhet majd hamarosan hazánkban.

Irházy Róbert