Azt már régóta tudjuk, hogy a Tesla Cybertruck a gyártó eddigi autóihoz képest új technológiával fog készülni, ugyanis a karosszéria elemei hidegen hengerelt rozsdamentes acélból lesznek, amelyekre festék sem kerül. A kocsi vázát viszont a már megismert prés-öntő technikával fogják gyártani – csakhogy ehhez nagyobb és erősebb gép kell, mint amit eddig használtak. Készül az első óriásgép A Model Y első és hátsó vázszerkezetét 6000 tonnás erőt kifejtő prés-öntő gépek állítják elő, most már Austinban és Berlinben is. A megoldást – úgy néz ki – egyre többen veszik át, hiszen gyorsabbá, egyszerűbbé és olcsóbbá teszi a gyártást, miközben az elkészült elem könnyebb és erősebb, mintha 70 külön darabból hegesztenék össze, ahogy ezt a Model 3 hátuljánál teszik. Korábban már hallottunk kínai gyártókról, amelyek hasonló technológiára váltottak, most a Volvo tervezi meglépni ugyanezt, a VW pedig nemrég mutatta be következő generációs platformja első présöntvény darabját. Hatalmas beruházásokkal áll át villanyautókra a Volvo Ezeket a gépeket az olasz Idra szállította a Teslának, és várható volt, hogy a Cybertruckhoz szükséges 9000 tonnás berendezést is ők gyártják majd – azonban ezek nem a polcról levehető berendezések, hanem a megrendelőnek fejlesztették ki őket. A vállalat hamarosan egy nyílt napot tart a gyárában, ahol meg lehet tekinteni a masinákat, most pedig egy rövid videóval csináltak kedvet ehhez. Bár ebben a videóban nem említik a Teslát, és hivatalosan nem erősítette meg az Idra, hogy nekik készülne a berendezés, a videón látható gép elemei fehér-piros színekre vannak festve, ami az autógyártó üzemeinek belső színvilága, a neve pedig Giga Press 9000t, ami szintén árulkodó jel. Hogy ne kelljen sokat találgatni, nem sokkal később Elon Musk reagált a videóra Twitteren. Cybertruck body — Elon Musk (@elonmusk) May 31, 2022 A Cybertruck gyártásának megkezdését eredetileg 2021 végére ígérte a cég, de ezt végül elhalasztották. A pandémia okozta alkatrészhiány, valamint az évi 50% felett növekvő Model 3/Y gyártás feneketlen akkumulátoréhsége miatt a vállalat úgy gondolta, hogy nem ez a megfelelő időpont egy újabb típus bevezetésére – legalábbis ez a hivatalos verzió. Valószínű ugyanakkor, hogy a döntésben szerepet játszhatott, hogy az austini gyár – ahol ez a modell is készül majd – csak nemrég lett kész, illetve a kocsihoz szükséges 4680-as akkucellák gyártásának felfuttatása is tovább tartott a tervezettnél. Mostanra viszont minden összeállni látszik, a legújabb Giga Press leszállításával pedig megkezdődhet majd a próbagyártás előkészítése is. A sorozatgyártást jelenleg 2023 elejére ígérik. Mérföldkőhöz érkezett a VW következő generációs villanyautója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!