PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Most már biztosan érkezik a Tesla Supercharger V4

elektromosautó-töltés
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

Találgatások eddig is voltak, de most kikerült egy hivatalos dokumentum, amely tényként kezeli a következő generációs Tesla töltő létét.

Túl sok minden nem derült ki, de ami igen az is csak újabb elméleteknek adott táptalajt.

Lehet már láttuk is?

Az említett dokumentum a Tesla előre gyártott Supercharger állomásaihoz készült, és a betonalapzat műszaki paramétereit részletezi. Ennek megfelelően nem szól a töltési teljesítményről, de kiderülnek belőle az új oszlopok méretei.

Bár az információt megosztó Twitter fiók nem árulta el a konkrét adatokat, készített egy rajzot, ami összehasonlítja a V3 és V4 dizájnokat. Ebből jól látszik, hogy az új oszlopok keskenyebbek és magasabbak lesznek. A jelenlegi V2-s és V3-as töltők között külsőre nincs különbség. Itt Európában annyival könnyebb a helyzetünk, hogy mivel a V2-esek a Tesla csatlakozó mellett egy második kábelen CCS2-vel is rendelkeznek, míg a V3-an csak utóbbi van, elég könnyű megmondani mivel állunk szemben. A V4 viszont fizikailag is máshogy fog kinézni.

A Drive Tesla kanadai híroldal állítólag már látott fotót is az új töltőről, de forrásaik védelmében azt inkább nem hozták le. Azt viszont megerősítették, hogy a V4 nagyon hasonlít a Tesla Semi lesifotókon megismert Tesla Megacharger dizájnjához, és nem üreges, hanem teli lesz az oszlop oldala. Ők úgy tudják, nagyjából 2 méter magas lesz a töltőoszlop.

Amerikai nyitás

Továbbra is tartja magát azonban a pletyka, hogy még a V4 megjelenése előtt érkezik egy frissítés a V3-as oszlopokhoz, amivel azok csúcsteljesítménye 324 kW-ig lesz húzva, de állítólag az elméleti limit 370 kW. És nem ez lesz az egyetlen változás.

Ahogy Európában, úgy a Tesla Amerikában is a hálózata megnyitására készül, és állítólag még az amúgy velük eléggé ellenségesen viselkedő Biden kabinet is tárgyal Muskékkal erről, mert fontosnak érzik a lépést a villanyautók amerikai elterjedése szempontjából. Van azonban egy bökkenő, ugyanis ahogy korábban Európában úgy Észak-Amerikában is saját, egyedi töltőcsatlakozót használ a Tesla, míg az elmúlt években mindenki más a CCS1 irányában standardizálódott. Ezért a vállalat most arra készül, hogy amerikai töltőállomásait kompatibilissá tegye a többi autóval.

A V3-as Supercargerek állítólag egy Magic Dock nevű megoldást kapnak, amely állítólag egy olyan CCS1 adapter, amelyet a Tesla töltőcsatlakozójára raknak és azt így helyezik vissza az oszlopba. A hírek szerint, alapesetben, ha egy Tesla megy tölteni, az adapter feje reteszelve marad az oszlopban, viszont kiold az alja, ahová a Tesla töltő csatlakozik. Így ha az autógyártó egy saját ügyfele megy tölteni, ő a mostanihoz hasonlóan fogja kivenni a töltőt az oszlopból, csak igazából egy CCS1 adapterből húzza azt ki. Ha azonban valaki az applikációban nem-Tesla tulajdonosként töltést szeretne indítani egy oszlopon, akkor a CCS1 adapterrel együtt húzza ki a töltőt a helyéről.

A most nyilvánosságra került dokumentum alapján egyesek azt feltételezik, hogy a V4-es Supercharger dual kialakítású lesz, azaz egyik oldalában Tesla, másikban pedig CCS1 fejű töltőpisztoly pihen majd.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás