Az akkucseréről egy ideig azt hittük kiment a divatból, és mindenki inkább az egyre nagyobb teljesítményű villámtöltésre fogad, aztán jött a NIO és felhúzott Kínában 1100 akkucsere állomást, európai térhódítását pedig egy magyar akkucsere-állomás gyárral támogatja meg. Most a világ legnagyobb akkugyártója is akkucsere megoldást mutatott be – igaz kicsit máshogyan. Az MTB ami nem Mountain bike A CATL a napokban mutatta be Module-to-Bracket (MTB) technológiáját, amit az elektromos kamionokhoz tervezett. A mostani trendekkel ellentétben itt modulokba építik az akkucellákat, csakhogy ezeket a modulokat nem egy előre gyártott akkupakkba, hanem közvetlenül a kamionba épített fogadó-vázba helyezik. A rendszer működési elvét remekül szemlélteti az alábbi grafika.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 A CATL akkugyár MTB technológiájának működési elve. Forrás: CnEVPost. Ahogy az a szemléltető animáción is látszik, az akkuk helye a vezetőfülke mögött van, ahová úgy lehet behelyezni a modulokat, mint tepsiket a sütőbe. A megoldás a CATL szerint 40%-kal jobb helykihasználást és 10%-os súlycsökkenést eredményez, valamint 21%-kal alacsonyabbra kerül így a jármű súlypontja. Arról nem is beszélve, hogy a kamion oldalán át könnyen cserélhetőek az akkumulátorok. A megoldás segítségével 140 és 600 kWh közötti kapacitások elérése lehetséges, attól függően, hogy hány akkumodult helyeznek be. Az aksik élettartamát 10 évre, 10 ezer ciklusra becsülik. A cég kínai partnere, a Qiyuan Core Power lesz az első aki ehhez a technológiához fejleszt akkucsere állomást. Az MTB modulok egy U-alakú folyadékhűtéses rendszert használnak, ami a gyártó szerint növeli annak hatékonyságát. A CATL -35 és +65 Celsius fok között határozta meg az akkumulátorok működési tartományát, ami a teherautóktól a munkagépekig széles körben felhasználhatóvá teszi ezeket. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!