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
auto

Tegnap, a hannoveri IAA Transportation 2022 mobilitási rendezvényen bemutatkozott a Nikola és az Iveco közös elektromos kamionjának európai változata, amely a Tre Artic 4×2 nevet viseli, és ezennel a rendelési könyvek is megnyíltak rá.

A 4021 mm-es tengelytávú jármű kilenc akkumulátorral rendelkezik, amelyek együttes kapacitása 738 kWh, ezzel pedig akár 530 km-es hatótávolságot is elérhet a Tre. A 80%-os töltés a vállalat becslései szerint 100 percet vesz igénybe 350 kW-on. Az FPT Industrial e-Axle 480 kW-os folyamatos teljesítményével a teherautóban megvan az az erő, nyomaték, és hatótávolság, ami például a csomópontok közötti szállításoknál és a regionális fuvarozásnál szükséges – írja a Nikola.

Nikola Tre BEV

A cég közleménye arra is kitér, hogy a Nikola Tre alatt található moduláris platform a legelső a világon, amely egy nehéz tehergépjármű számára akkumulátoros elektromos és hidrogén-üzemanyagcellás hajtás beszerelését is lehetővé teszi. A hidrogénes változat szintén az IAA rendezvényen mutatkozott be, igaz, ez még csak prototípus fázisban van.

Nikola Tre FCEV

A 3932 mm tengelytávú, Nikola Tre FCEV Artic 6×2 névre keresztelt béta körülbelül 70 kilogramm hidrogént tud befogadni 700 bar nyomáson. Ez a kapacitás akár 20 perc alatt utántölthető, és 800 km-es hatótávot tesz lehetővé. Az európai piacon 2024 első félévében jelenik meg, Észak-Amerikában viszont már a jövő év második felében elérhető lesz.

Michael Lohscheller és a Nikola Tre FCEV

A járműveket Michael Lohscheller, az Opel egykori vezérigazgatója mutatta be, aki jelenleg a Nikola Motors elnökeként dolgozik, de januárban vezérigazgatói pozícióba lép elő.

Vezérigazgatóvá lép elő az egykori Opel-vezér

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.