Tegnap, a hannoveri IAA Transportation 2022 mobilitási rendezvényen bemutatkozott a Nikola és az Iveco közös elektromos kamionjának európai változata, amely a Tre Artic 4×2 nevet viseli, és ezennel a rendelési könyvek is megnyíltak rá. A 4021 mm-es tengelytávú jármű kilenc akkumulátorral rendelkezik, amelyek együttes kapacitása 738 kWh, ezzel pedig akár 530 km-es hatótávolságot is elérhet a Tre. A 80%-os töltés a vállalat becslései szerint 100 percet vesz igénybe 350 kW-on. Az FPT Industrial e-Axle 480 kW-os folyamatos teljesítményével a teherautóban megvan az az erő, nyomaték, és hatótávolság, ami például a csomópontok közötti szállításoknál és a regionális fuvarozásnál szükséges – írja a Nikola. Nikola Tre BEV A cég közleménye arra is kitér, hogy a Nikola Tre alatt található moduláris platform a legelső a világon, amely egy nehéz tehergépjármű számára akkumulátoros elektromos és hidrogén-üzemanyagcellás hajtás beszerelését is lehetővé teszi. A hidrogénes változat szintén az IAA rendezvényen mutatkozott be, igaz, ez még csak prototípus fázisban van. Nikola Tre FCEV A 3932 mm tengelytávú, Nikola Tre FCEV Artic 6×2 névre keresztelt béta körülbelül 70 kilogramm hidrogént tud befogadni 700 bar nyomáson. Ez a kapacitás akár 20 perc alatt utántölthető, és 800 km-es hatótávot tesz lehetővé. Az európai piacon 2024 első félévében jelenik meg, Észak-Amerikában viszont már a jövő év második felében elérhető lesz. Michael Lohscheller és a Nikola Tre FCEV A járműveket Michael Lohscheller, az Opel egykori vezérigazgatója mutatta be, aki jelenleg a Nikola Motors elnökeként dolgozik, de januárban vezérigazgatói pozícióba lép elő. Vezérigazgatóvá lép elő az egykori Opel-vezér Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!