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 Idén márciusban írtunk róla először, de akkor még csak jól informáltak pletykáltak róla. Most megtörtént az alapkőletétel is. Kansast választották Az eredeti hírek arról szóltak, hogy a japán elektronikai óriás észak-amerikai leányvállalata Kansas és Oklahoma államok között vacillál az új akkugyár helyszíne kapcsán – végül előbbi futott be, az üzem ugyanis Kansas City De Soto nevű elővárosában fog felépülni. A Panasonic új kansasi akkugyárának látványterve. Forrás: Panasonic A Panasonic sajtóközleménye szerint a gyár 2025 márciusában kezdheti majd meg a tömegtermelést, és teljes kapacitása évi 30 GWh lesz. A cég azt mondja, hogy 2170-es cellák készülnek majd itt, mégpedig autóipari ügyfelei növekvő igényeinek kielégítésére. Ez egyébként nem zárja ki, hogy a Teslán kívül másnak is szállítsanak, sőt, elképzelhető, hogy a két cég együttműködésében üzemelő Giga Nevada helyett már csak azért is egy új helyszínen terjeszkednek tovább, hogy további ügyfeleket szolgálhassanak ki. Új akkugyárat épít a Panasonic Amerikában A sajtóközlemény egyébként megemlíti, hogy a cég japánban már fejleszti az új, nagyobb kapacitású 4680-as akkucellákat is, és meglepődnénk, ha az új üzem végül csak a régebbi 2170-eseket gyártaná. Az új üzem helyszíne egyébként légvonalban 1000 kilométerre van a Tesla texasi autógyárától, de csak 500 kilométerre található az Illinois állambeli Normal városától, ahol a Rivian gyára van. Anélkül, hogy túl sokat próbálnánk beleolvasni ebbe, érdemes megjegyezni, hogy a Rivian is 2170-es cellákat használ az autóiban. A Panasonic egyébként úgy tervezi, hogy mintegy 4000 embert fog foglalkoztatni az üzemben. Ennek tervezését még jóval a Biden adminisztráció akkugyártást ösztönző törvénycsomagja előtt kezdték meg, de nyilván a japán cég is számol vele, hogy jogosult lehet a tetemes állami hozzájárulásra. Nemzetközi bonyodalmat okozott a Tesla akkugyárról érkező hír Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!