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
auto
2024. 04. 26. péntek

A héten került megrendezésre Las Vegasban a Specialty Equipment Market Association, röviden SEMA kiállítása, ahol több mint 1800 négyzetméteren gyönyörködhetnek a látogatók a tuningolt, különleges módon átalakított autókban. Természetesen a piaci trendeknek megfelelően villanyautók is vannak szép számmal, és ha csak egyet kell kiemelni közülük, a Dodge szívdöglesztő izomautója mindenképp említést érdemel.

Néhányan talán még emlékeznek a Charger Daytona SRT Concept névre keresztelt tanulmányra, amit augusztusban mutatott be először a Stellantis autógyártó csoporthoz tartozó amerikai vállalat. Sorozatgyártásra vonatkozó megerősítést sajnos nem kaptunk, a koncepció inkább azt volt hivatott bemutatni, hogy elektromos hajtással sem unalmasak az izomautók, ráadásul a megszokott látványt sem kell elcsúfítani a zéró emissziós hajtástechnológia miatt.

Minek ide V8? Észveszejtő izomautót mutatott a Dodge

A Dodge most ezt a járgányt öltöztette vadító, Stryker Red köntösbe és dobta fel néhány plusz dizájnelemmel, mint például 18 colos Direct Connection szénszálas keréktárcsákkal. Ami viszont még izgalmasabb, hogy kaptunk végre teljesítményadatokat az autóhoz – összesen kilenc teljesítményszint elérhető az elektromos Chargerhez. 400V-os rendszerrel 340 kW vagy 440 kW lehet a plafon szériaként, ezekhez úgynevezett eStage 1 és eStage 2 teljesítménycsomagokat fejlesztett a gyártó, amelyekkel 370 kW-ra és 400 kW-ra nőhet a gyengébb változat teljesítménye, és 470, illetve 500 kW-ra az erősebb típusé.

Készül továbbá egy 800V-os, úgynevezett Banshee hajtásrendszer, ami szintén három teljesítményszintet tud majd, ehhez azonban egyelőre nem árult el pontos számokat a Dodge. Úgy tűnik viszont, hogy ez a lépcsőzetes teljesítményrendszerezés várja majd a Dodge legelső sorozatgyártású elektromos modelljét is, amely egyébként a tervek szerint 2024-ben érkezik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.