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
auto
2024. 04. 23. kedd

Idén márciusban írtunk róla először, de akkor még csak jól informáltak pletykáltak róla.

Most megtörtént az alapkőletétel is.

Kansast választották

Az eredeti hírek arról szóltak, hogy a japán elektronikai óriás észak-amerikai leányvállalata Kansas és Oklahoma államok között vacillál az új akkugyár helyszíne kapcsán – végül előbbi futott be, az üzem ugyanis Kansas City De Soto nevű elővárosában fog felépülni.

A Panasonic új kansasi akkugyárának látványterve. Forrás: Panasonic

A Panasonic sajtóközleménye szerint a gyár 2025 márciusában kezdheti majd meg a tömegtermelést, és teljes kapacitása évi 30 GWh lesz. A cég azt mondja, hogy 2170-es cellák készülnek majd itt, mégpedig autóipari ügyfelei növekvő igényeinek kielégítésére. Ez egyébként nem zárja ki, hogy a Teslán kívül másnak is szállítsanak, sőt, elképzelhető, hogy a két cég együttműködésében üzemelő Giga Nevada helyett már csak azért is egy új helyszínen terjeszkednek tovább, hogy további ügyfeleket szolgálhassanak ki.

Új akkugyárat épít a Panasonic Amerikában

A sajtóközlemény egyébként megemlíti, hogy a cég japánban már fejleszti az új, nagyobb kapacitású 4680-as akkucellákat is, és meglepődnénk, ha az új üzem végül csak a régebbi 2170-eseket gyártaná.

Az új üzem helyszíne egyébként légvonalban 1000 kilométerre van a Tesla texasi autógyárától, de csak 500 kilométerre található az Illinois állambeli Normal városától, ahol a Rivian gyára van. Anélkül, hogy túl sokat próbálnánk beleolvasni ebbe, érdemes megjegyezni, hogy a Rivian is 2170-es cellákat használ az autóiban.

A Panasonic egyébként úgy tervezi, hogy mintegy 4000 embert fog foglalkoztatni az üzemben. Ennek tervezését még jóval a Biden adminisztráció akkugyártást ösztönző törvénycsomagja előtt kezdték meg, de nyilván a japán cég is számol vele, hogy jogosult lehet a tetemes állami hozzájárulásra.

Nemzetközi bonyodalmat okozott a Tesla akkugyárról érkező hír

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.