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 Pár napon belül, december elsején, a Tesla megkezdi az első kamionjai kiszállítását az ügyfeleinek. Azt már egy ideje tudjuk, hogy az első partner a Pepsi lesz, és az átadón Elon Musk is részt vesz majd. A kamion prototípusait már évek óta kínozza a gyártó a saját flottája részeként, elsősorban a nevadai akkugyár és a fremonti autógyár közötti útvonalon. Most viszont a sorozatgyártás kezdete után végeztek még egy utolsó tesztet. Tudja amit vállalt A teherautó gyártók most már egyre nagyobb darabszámban kínálnak elektromos kamionokat, és ezek hatótávja is sokat fejlődött az elmúlt években. A Volvo FH Electric 300 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, a Mercedes-Benz pedig nemrég mutatta be a legújabb eActros prototípusát, amely 2024-ben kerülhet sorozatgyártásba és 500 kilométeres hatótávot ígér. Forrás: Error__Loading1, Reddit A Tesla Semi alapváltozata is 500 kilométeres hatótávval kerül gyártásba, de úgy tudni, most, az első példányok a nagyobb akkupakkal, 800 kilométeres verzióban készülnek. A cég korábban azt mondta, ezeket az értékeket sík terepen, 100 km/h körüli sebességgel, és teljes rakománnyal kell érteni, és most úgy tűnik a sorozatgyártású verziónál ezt le is tesztelték. Tesla team just completed a 500 mile drive with a Tesla Semi weighing in at 81,000 lbs! — Elon Musk (@elonmusk) November 27, 2022 Elon Musk Twitteren tudatta a világgal, hogy a cég csapata nemrég fejezett be egy 800 kilométeres tesztutat 36,74 tonnás össztömeggel. Korábban már szóltak arról hírek, hogy a kamion előszériás darabjai már jártak ügyfeleknél is teszten, de azért kíváncsian várjuk a valós körülmények között szerzett, pártatlan tapasztalatokat majd ezzel kapcsolatban. Az elektromos kamionok egyébként az USA-ban mintegy 900 kilogrammal nyomhatnak többet, mint hagyományos társaik, itt Európában pedig még engedékenyebbek voltak a szabályozók, ugyanis négy tonnával is meg lehet haladni a dízelekre vonatkozó súlyhatárt. Hogy a Tesla Semi üresen hány kilót nyom, pontosan mekkora és milyen kémiájú aksik vannak benne, azt egyelőre nem tudjuk. A cég korábban azt ígérte, hogy a hasznos teher súlya megegyezik majd a dízel társaiéval, az aksik tekintetében pedig a legvalószínűbb, hogy az új nevadai kamiongyár telekszomszédjánál, a Giga Nevada falain belül készülő 2170-es NMC cellákból raktak bele 900-1000 kWh közötti mennyiséget. Ha a hivatalos átadón megosztanak erről valamit, akkor beszámolunk róla. Kritikusok természetesen már megjegyezték, hogy Musk konkrétan nem írta azt, hogy a teszt út egy töltéssel történt volna, így még nem mindenki hisz a 800 kilométeres villanykamion létezésében. Köztük vannak egyébként olyan iparági szereplők, mint a Daimler Trucks vezetője, Martin Daum is, aki 2018-ban még azt nyilatkozta, hogy a fizika törvényei Németországban és Kaliforniában is ugyanazok, így kétli, hogy a Tesla ilyen teherautót tudna gyártani. Ha mégis így lenne, akkor ők kettőt is rendelnek – tette hozzá -, hogy alaposan leteszteljék és darabjaira szedjék. De hasonlóan a kétkedők táborát erősítette korábban Bill Gates is, aki 2020 augusztusában azt írta, hogy az akkutechnológia valószínűleg soha nem lesz praktikus a nagy hatótávú kamionok világában. mert túl sok nehéz akkumulátort kellene magunkkal cipelni. Persze 2018 és 2020 is régen volt már, lehet a két úriember véleménye is változott, és remélhetőleg hamarosan valós, mért adatok is rendelkezésre állnak majd. A Pepsi korábban azt ígérte, hogy nyilvánosan be fog számolni a használtban szerzett tapasztalatairól. Gyártási tervek Hogy hány kamiont kap most a Pepsi, azt nem tudjuk, de Robyn Denholm, a Tesla igazgatótanácsának elnöke, két hete a Wall Street Journalnak azt nyilatkozta, hogy a cég idén akár 100 példányt is legyárthat a Semiből. A legutóbbi negyedéves telekonferencián a cég vezetői arról beszéltek, hogy céljuk 2024-ben 50.000 kamion értékesítése Észak-Amerikában, de szeretnék más kontinenseken is megkezdeni a kiszállításokat. Az Egyesült Államokban több, mint négymillió ilyen nagy, ún, 8-as osztályú, 15 tonna feletti össztömegű kamion van az utakon, és 2021-ben 222 ezer eladást regisztráltak ebben a kategóriában. Európában tavaly 240 ezer ún. HCV azaz 16 tonna feletti teherautó került értékesítésre. 500 km hatótávú villanykamiont mutatott a Mercedes Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!