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
auto
2024. 03. 03. vasárnap

A Hannoverben megrendezett idei IAA Transportation rendezvényen a Daimler Truck bemutatta eActros LongHaul névre keresztelt modelljének legújabb prototípusát, amely már meglehetősen pontos képet ad arról, hogyan fog kinézni a 2024-ben sorozatgyártásba induló tisztán elektromos nyerges vontató.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

A vállalat pontosan két évvel ezelőtt mutatta be azt a koncepció triót, amelynek egyik tagja egy folyékony hidrogénnel hajtott kamion, a másik az elektromos eActros, a harmadik pedig ennek a nagytestvére, az eActros LongHaul. A mintegy 500 km hatótávúra tervezett modell az első olyan akkumulátoros villanyos jármű lesz a németek kínálatában, amelyet már nem csak városi és városkörnyéki szállítmányozásra terveznek, hanem regionális feladatok ellátására is alkalmas.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Az eActros LongHaul műszaki jellemzői kapcsán a Mercedes-Benz teherautós üzletágának vezetői elárulták, hogy több mint 600 kWh akkumulátor biztosítja a jármű számára az energiát az 500 km-es hatótávolsághoz, és megawatt teljesítményű töltésre is képes. 20%-ról 80%-ra így akár jóval 30 perc alatt is feltölthető az LFP kémiát használó akkumulátor. Két villanymotor mozgatja a teherautót, amelyek 400 kW folyamatos teljesítményt garantálnak, de a csúcson akár 600 kW-ot is leadhatnak.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Az eActros LongHaul lesz a Mercedes-Benz Trucks első olyan teljesen elektromos járműve sorozatgyártásban, amelyet az elejétől a végéig a wörthi teherautógyár meglévő összeszerelősorán gyártanak. Az első prototípusok már intenzív tesztelés alatt állnak, idén már közutakra is kiviszik a modellt, a következő évben pedig a legelső partnerek átvehetik a gyártáshoz közel álló prototípusokat, hogy ők maguk is lássák, mit fejleszt a Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Érdekesség, hogy a képeken látható utánfutó egy úgynevezett eTrailer, amelyet a Trailer Dynamics és a Krone fejlesztett közösen, és saját elektromos hajtáslánca van (e-axle), így nemcsak megkönnyíti a vontatást, de a beszerelt akkumulátorokkal akár 800 km-re is növelheti a jármű hatótávolságát.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

A 40 tonnás eActros LongHaul mellett más újdonságok is megjelentek a vállalat pavilonjánál. Az egyik a kisebbik eActros 300 új változata 112 kWh kapacitással és 220 km hatótávval, ennek a sorozatgyártása 2023 második felében indul.

Mercedes-Benz eActros 300 tractor

A másik a FUSO eCanter, amely az IAA-n ünnepelte európai premierjét. A modell már jó ideje piacon van, most azonban eljött az ideje a frissítésnek, így mind dizájnban, mind hajtásláncban, és mind az elérhető változatok terén fejlődik a kínálat.

FUSO Next Generation eCanter

Megújul a Daimler városi kisteherautója

Az eredmény egy elektromos könnyű tehergépjármű, amely a 4,25 és 8,55 tonna közötti megengedett össztömegével a korábbinál nagyobb rugalmasságot kínál az ügyfeleknek. A Standard (1695 mm széles) és Comfort (1995 mm széles) fülkés változattal és összesen hat különböző tengelytávval (2500 mm-től 4750 mm-ig) a következő generációs eCanter világszerte több mint 100 változatban válik elérhetővé. A teherautót vagy egy 110 kW-os vagy 129 kW-os villanymotor hajtja 430 Nm nyomatékkal. A változatos vásárlói igények kielégítése érdekében az új típusú moduláris akkumulátor-koncepció három lehetőséget kínál az ügyfeleknek, akár 70 km-es, 140 km-es vagy 200 km-es hatótávolsággal egy akkumulátortöltéssel. Az LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorok névleges kapacitása 41,3 kWh akkumulátormodulonként. A CCS csatlakozón keresztül leggyorsabban 104 kW-tal tölthető az aksi.

Az értékesítés kezdetét 2022 negyedik negyedévére tervezik, a FUSO Next Generation eCanter sorozatgyártása pedig 2023-ban indul.

És ez még mindig nem minden: a Mercedes-Benz bejelentette az eAtego villanyos teherautót a közepes haszongépjármű szegmensbe.

Mercedes-Benz eAtego

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.