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 A Hannoverben megrendezett idei IAA Transportation rendezvényen a Daimler Truck bemutatta eActros LongHaul névre keresztelt modelljének legújabb prototípusát, amely már meglehetősen pontos képet ad arról, hogyan fog kinézni a 2024-ben sorozatgyártásba induló tisztán elektromos nyerges vontató. Mercedes-Benz eActros LongHaul A vállalat pontosan két évvel ezelőtt mutatta be azt a koncepció triót, amelynek egyik tagja egy folyékony hidrogénnel hajtott kamion, a másik az elektromos eActros, a harmadik pedig ennek a nagytestvére, az eActros LongHaul. A mintegy 500 km hatótávúra tervezett modell az első olyan akkumulátoros villanyos jármű lesz a németek kínálatában, amelyet már nem csak városi és városkörnyéki szállítmányozásra terveznek, hanem regionális feladatok ellátására is alkalmas.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 Mercedes-Benz eActros LongHaul Az eActros LongHaul műszaki jellemzői kapcsán a Mercedes-Benz teherautós üzletágának vezetői elárulták, hogy több mint 600 kWh akkumulátor biztosítja a jármű számára az energiát az 500 km-es hatótávolsághoz, és megawatt teljesítményű töltésre is képes. 20%-ról 80%-ra így akár jóval 30 perc alatt is feltölthető az LFP kémiát használó akkumulátor. Két villanymotor mozgatja a teherautót, amelyek 400 kW folyamatos teljesítményt garantálnak, de a csúcson akár 600 kW-ot is leadhatnak. Mercedes-Benz eActros LongHaul Az eActros LongHaul lesz a Mercedes-Benz Trucks első olyan teljesen elektromos járműve sorozatgyártásban, amelyet az elejétől a végéig a wörthi teherautógyár meglévő összeszerelősorán gyártanak. Az első prototípusok már intenzív tesztelés alatt állnak, idén már közutakra is kiviszik a modellt, a következő évben pedig a legelső partnerek átvehetik a gyártáshoz közel álló prototípusokat, hogy ők maguk is lássák, mit fejleszt a Mercedes-Benz. Mercedes-Benz eActros LongHaul Érdekesség, hogy a képeken látható utánfutó egy úgynevezett eTrailer, amelyet a Trailer Dynamics és a Krone fejlesztett közösen, és saját elektromos hajtáslánca van (e-axle), így nemcsak megkönnyíti a vontatást, de a beszerelt akkumulátorokkal akár 800 km-re is növelheti a jármű hatótávolságát. Mercedes-Benz eActros LongHaul A 40 tonnás eActros LongHaul mellett más újdonságok is megjelentek a vállalat pavilonjánál. Az egyik a kisebbik eActros 300 új változata 112 kWh kapacitással és 220 km hatótávval, ennek a sorozatgyártása 2023 második felében indul. Mercedes-Benz eActros 300 tractor A másik a FUSO eCanter, amely az IAA-n ünnepelte európai premierjét. A modell már jó ideje piacon van, most azonban eljött az ideje a frissítésnek, így mind dizájnban, mind hajtásláncban, és mind az elérhető változatok terén fejlődik a kínálat. FUSO Next Generation eCanter Megújul a Daimler városi kisteherautója Az eredmény egy elektromos könnyű tehergépjármű, amely a 4,25 és 8,55 tonna közötti megengedett össztömegével a korábbinál nagyobb rugalmasságot kínál az ügyfeleknek. A Standard (1695 mm széles) és Comfort (1995 mm széles) fülkés változattal és összesen hat különböző tengelytávval (2500 mm-től 4750 mm-ig) a következő generációs eCanter világszerte több mint 100 változatban válik elérhetővé. A teherautót vagy egy 110 kW-os vagy 129 kW-os villanymotor hajtja 430 Nm nyomatékkal. A változatos vásárlói igények kielégítése érdekében az új típusú moduláris akkumulátor-koncepció három lehetőséget kínál az ügyfeleknek, akár 70 km-es, 140 km-es vagy 200 km-es hatótávolsággal egy akkumulátortöltéssel. Az LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorok névleges kapacitása 41,3 kWh akkumulátormodulonként. A CCS csatlakozón keresztül leggyorsabban 104 kW-tal tölthető az aksi. Az értékesítés kezdetét 2022 negyedik negyedévére tervezik, a FUSO Next Generation eCanter sorozatgyártása pedig 2023-ban indul. És ez még mindig nem minden: a Mercedes-Benz bejelentette az eAtego villanyos teherautót a közepes haszongépjármű szegmensbe. Mercedes-Benz eAtego 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!