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
auto

Több akkuval és gyorsabb cserével jön a kínaiak akkucserélő állomása

elektromosautó-töltés
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

December 24-én, a Hefei városában tartott NIO Day 2022 eseményen mutatta be akkumulátorcserélő állomásának harmadik generációját a NIO, amely nagyobb kapacitással és gyorsabban képes kiszolgálni a kínai autógyártó vállalat ügyfeleit. Az úgynevezett Power Swap állomások új nemzedéke 21 akkumulátorcsomagot tud tárolni, szemben a jelenleg gyártott második generáció 13 akkumulátoros kapacitásával, és a legelső változat 5 akkupakkos tárolási képességével.

https://twitter.com/NIOGlobaI/status/1606700718844481536?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1606700718844481536%7Ctwgr%5Eaab4242d77bd7f9186898541f4468f64758e318d%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.autoevolution.com%2Fnews%2Fnio-presents-power-swap-30-station-and-500-kw-power-charger-at-nio-day-2022-207152.html

Az akkucserélés leggyakrabban hangoztatott előnye a hagyományos töltéssel szemben, hogy a lemerült aksival érkező villanyautós az akku hőmérsékletétől, és a töltöttségi szinttől függetlenül valóban percek alatt juthat teli akkumulátorhoz. Az új állomásoknál a felhasználóknak még kevesebbet kell majd várniuk, merthogy a NIO mérnökei lefaragtak az akkucsere idejéből: állítólag kevesebb mint 2 perc 30 másodperc alatt elkészül a Power Swap 3.0, ami 20%-os javulást jelent. A fejlesztések eredményeképp egyetlen új állomás napi 408 akkucserét tud végrehajtani, ami 30%-kal több, mint amire a Power Swap 2.0 képes.

A két LiDAR-t és két Nvidia Orin X chipet használó állomások kommunikálnak az autókkal, így kompatibilisek az automata parkolás és a járműhívás (summoning) funkcióval.

William Li, a NIO vezérigazgatója elmondta, hogy a cég Power Swap állomásai jelenleg mintegy 40 ezer akkucserét bonyolítanak le naponta, és az ügyfelek több mint fele ezt a megoldást választja a töltés helyett. Az akkucserélés egyébként csak azok számára elérhető, akik a Battery-as-a-Service (BaaS) keretében bérlik az aksit az autóhoz.

December 24-ig a NIO összesen 1286 akkucserélő állomást telepített Kínában (és már néhányat Európában is), valamint 2239 töltőállomással van jelen az országban. A Power Swap 3.0 jövő év márciusában áll szolgálatba, akkor, amikor a cég első 500 kW-os töltőoszlopait is bekapcsolják.

Az európai akkucserélő állomásait egyébként Magyarországon gyártja a NIO, a biatorbágyi üzemről itt írtunk részletesebben.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás