auto

Több akkuval és gyorsabb cserével jön a kínaiak akkucserélő állomása

December 24-én, a Hefei városában tartott NIO Day 2022 eseményen mutatta be akkumulátorcserélő állomásának harmadik generációját a NIO, amely nagyobb kapacitással és gyorsabban képes kiszolgálni a kínai autógyártó vállalat ügyfeleit. Az úgynevezett Power Swap állomások új nemzedéke 21 akkumulátorcsomagot tud tárolni, szemben a jelenleg gyártott második generáció 13 akkumulátoros kapacitásával, és a legelső változat 5 akkupakkos tárolási képességével.

https://twitter.com/NIOGlobaI/status/1606700718844481536?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1606700718844481536%7Ctwgr%5Eaab4242d77bd7f9186898541f4468f64758e318d%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.autoevolution.com%2Fnews%2Fnio-presents-power-swap-30-station-and-500-kw-power-charger-at-nio-day-2022-207152.html

Az akkucserélés leggyakrabban hangoztatott előnye a hagyományos töltéssel szemben, hogy a lemerült aksival érkező villanyautós az akku hőmérsékletétől, és a töltöttségi szinttől függetlenül valóban percek alatt juthat teli akkumulátorhoz. Az új állomásoknál a felhasználóknak még kevesebbet kell majd várniuk, merthogy a NIO mérnökei lefaragtak az akkucsere idejéből: állítólag kevesebb mint 2 perc 30 másodperc alatt elkészül a Power Swap 3.0, ami 20%-os javulást jelent. A fejlesztések eredményeképp egyetlen új állomás napi 408 akkucserét tud végrehajtani, ami 30%-kal több, mint amire a Power Swap 2.0 képes.

A két LiDAR-t és két Nvidia Orin X chipet használó állomások kommunikálnak az autókkal, így kompatibilisek az automata parkolás és a járműhívás (summoning) funkcióval.

William Li, a NIO vezérigazgatója elmondta, hogy a cég Power Swap állomásai jelenleg mintegy 40 ezer akkucserét bonyolítanak le naponta, és az ügyfelek több mint fele ezt a megoldást választja a töltés helyett. Az akkucserélés egyébként csak azok számára elérhető, akik a Battery-as-a-Service (BaaS) keretében bérlik az aksit az autóhoz.

December 24-ig a NIO összesen 1286 akkucserélő állomást telepített Kínában (és már néhányat Európában is), valamint 2239 töltőállomással van jelen az országban. A Power Swap 3.0 jövő év márciusában áll szolgálatba, akkor, amikor a cég első 500 kW-os töltőoszlopait is bekapcsolják.

Az európai akkucserélő állomásait egyébként Magyarországon gyártja a NIO, a biatorbágyi üzemről itt írtunk részletesebben.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.