Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
A Ford európai átalakulásának egyik legfontosabb lépése új elektromos portfoliójának bevezetése lesz. Azt már évek óta tudjuk, hogy az első típusok a Volkswagen MEB platformjára épülnek és valahol az ID.4 környékén kell majd keresnünk őket, de eddig sok konkrétumot nem tudtunk meg róluk. Három hét múlva azonban bemutatják az új modelleket.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 Március 21. A Ford kölni gyárának több, mint egymilliárd eurós átalakítása már évek óta folyik, a háttérben pedig az autógyártó folyamatosan dolgozott az – állítólag – Explorer E és Explorer E Sport modelleken, amelyeket mi az ID.4 és ID.5 rokonaiként várunk. De fontos megjegyezni, hogy bár a platformot a német óriás szállítja, itt nem az ID sorozat átlogózott testvéreire kell számítani, mivel a Ford teljesen önálló autókat fejlesztett a meglévő alapokra. Hogy platform alatt pontosan mit kell érteni az jó kérdés, hiszen azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Ford a saját villanymotorjait, inverterét, felfüggesztését használja-e, illetve arról sincs információnk, hogy esetleg a saját akkugyártó partnerük celláiból saját akkupakkot építenek-e. De az biztos, hogy az alváztól felfelé, a kasztni és az utastér az Ford lesz, nem Volkswagen. Érdekes kérdés, hogy az új kocsik megkapják-e a Mach-e meglehetősen jól sikerült, Android alapú infotainment rendszerét, vagy a kevésbé népszerű wolfsburgi csomag érkezik-e itt is. With our brand-new EV being revealed next month, it’s now time we start getting excited. Here’s @amko_leenarts showing us that you can expect rebellious, uncompromising, SUV heritage reimagined for the #EV era. Join us on March 21st! #ExploringReinvented #ElectricVehicle pic.twitter.com/LulZXIFJSG — Martin Sander (@MSander22) February 23, 2023 Jó hír, hogy ezeknek a kérdéseknek egy jó részére valószínűleg választ kapunk március 21-én, az autógyártó ugyanis három hét múlva lerántja a leplet az első új modellről, modellekről. A korábbi hírek arról szóltak, hogy kereskedelmi forgalomba idén nyár végén, ősszel kerülhetnek az új típusok, és több régi nagy név nyugdíjba vonul a Ford kínálatából. Teljesen átalakulhat a Ford európai kínálata Utolsó dobás? A Ford immár több mint 100 éve van jelen Európában – 1909-ben alapították meg brit, majd 1912-ben német leányvállalatukat, amelyek 1967-ben Ford of Europe néven egyesültek. A vállalat egy jelentős haszongépjármű-gyártó bázisa található Törökországban, a kölni gyár mellett pedig Romániában (Craiova), Spanyolországban (Valencia) és a német Saarlouis-ban rendelkezik még személyautó gyártással – utóbbi üzem azonban a Focus 2025-ös megszűnésével bezár, jelenleg éppen vevőt keres. Fájdalmas évek állnak a Ford előtt Az Egyesült Királyságban a márka három helyszínen van jelen: Dagenhamben készülnek a Fordok motorjai, Halewoodban pedig a váltói, a Dunton Technical Center pedig egy fejlesztő központ amely a belsőégésű motorok új generációiért is felel. Így kérdés milyen jövőt szán ezeknek a lokációknak az autógyártó 2030 után, amikor Európában már csak elektromos modelleket kíván forgalmazni. Az elmúlt tíz évben a Ford of Europe eladási számai harmadával, 1 millió környékére estek vissza, és az európai üzletág két év kivételével veszteséges, vagy épphogy nullszaldós volt. A költséghatékonyság jegyében – és, hogy időt is nyerjenek – a vállalat a Volkswagen MEB platformjára fejleszti első két új európai modelljét, és mintegy 3800 mérnöktől és irodai dolgozótól válik meg. 3800 embert küld el a Ford Európában A Ka, a C-Max és a Mondeo már az elmúlt években elköszöntek, a Focus és a Fiesta pedig a következő pár évben fejezi be pályafutását. Ezek a modellek nagyrészt utód nélkül szűnnek meg, a vállalat ugyanis stratégiát vált, és már nem akar minden szegmensben jelen lenni Európában. Egyelőre úgy néz ki, hogy a nagyon drága Mustang Mach-e mellett, a népszerű, középméretű crossover piacot célozzák meg az Explorer E és Explorer E Sport elektromos modellekkel, a meglévő kínáltból pedig a Kuga és Puma sikeres hibrid változatai maradhatnak gyártásban az évtized végéig. A fentiek alapján így elmondható, hogy nem csak a hajtáslánc és a modellkínálat terén érkezik fordulóponthoz a Ford európai története az évtized közepére. Ha a váltás sikeres lesz, akkor szűkebb palettával, kisebb gyártóként, de anyagilag sikeresen és hosszú távon maradhat a kontinens piacán az ovális kék márka. Ha viszont az új modellek nem hozzák meg a kívánt sikert, akkor nem elképzelhetetlen, hogy a GM példáját követve kivonulnak Európából, és csak a vegyesvállalatban üzemeltetett haszongépjármű portfólió marad, hiszen ez évek óta piacvezető. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!