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 A Tesla befektetői napjának egy része a töltőhálózat múltjáról és jövőjéről szólt. Meglepő, de örömteli hírt is kaptunk. Rajtunk próbálják ki A Tesla új, V4-es Superchargereiről túl sok konkrét információt eddig nem tudunk, pontosabban, a lényeget, a töltési teljesítményt nem árulták még el. Az viszont a befektetői napon kiderült, hogy az új töltők telepítése már megkezdődött, méghozzá nálunk, Európában debütál a V4. Hogy pontosan hol, azt nem árulták el, de gyanítjuk, hogy hamarosan felfedezi valaki az új oszlopokat. Annyit viszont elmondtak, hogy a legújabb villámtöltő hosszabb töltőkábelt kap, pontosan azért, hogy a többi márka autósa is egyszerűbben használhassa. Jelenleg ugyanis gond van abból, hogy a Teslák bal hátsó töltőnyíláshoz méretezett kábelek nem mindig érnek el más autógyártó típusainak különböző helyekre szerelt csatlakozóihoz. Igazunk lett: így működik a Tesla Magic Dock És ha már más gyártók autóiról van szó, az eseményen megerősítették, hogy valóban megnyílt az észak-amerikai töltőhálózat. Igaz egyelőre még csak 10 helyszínen nyitottak, de folyamatosan szerelik fel az oszlopokra a Magic Dock kiegészítőt. First time for everything pic.twitter.com/SlK53MzXRt — Marques Brownlee (@MKBHD) March 1, 2023 10 éve építik A töltőkről beszélve a vállalat megosztotta, hogy immár 10 éve telepítik a töltőket, és 2022-ben 9 TWh energiát töltöttek az ügyfeleik, ám ennek fele az otthoni AC töltőkön keresztül történt. A Tesla abban látja a hálózatépítésük egyik előnyét, hogy az újabb és újabb megoldásokkal 30-70 százalékkal kisebb költséggel olcsóbban raknak le egy oszlopot, mint a versenytársaik. Az egyik legújabb fejlesztésük az volt, hogy a Gigafactory New Yorkban készülő töltőket négyesével betonalapra szerelik már a gyárban, és az így bekötésre kész egységet viszik ki a helyszínre. Ez állítólag 15 százalékkal csökkentette a telepítés költségeit. A Tesla szerint ők ennyivel telepítik olcsóbban a töltőket. Az elmúlt években az üzemeltetésen is sikerült faragniuk, így a régiónként eltérő és a világpiaccal változó energiaárakat kivéve az egyenletből, 40 százalékkal olcsóbb most már a hálózat fenntartása, mint két évvel ezelőtt volt. Supercharger üzemeltetési költségek az energia ára nélkül. A következőkben a Tesla arra készül, hogy még tovább fejlessze a töltéssel kapcsolatos navigációt. Az autók már most is áttervezik az útvonalat, ha úgy látják, hogy a betervezett töltő túlzottan tele van, és várakoznunk kellene, azonban a jövőben a rendszer a már a töltőoszlop felé navigáló autókat is figyelembe veszi majd ehhez. De nem csak a Superchargerek terén, az otthoni töltésben is fejlesztésekre készülnek. Texasban, ahol egyébként a vállalat már áramszolgáltató is, most egy új otthoni díjszabást vezetnek be. Ennek értelmében havi 30 dollár fix díjért cserébe a Tesla Electric ügyfelei korlátlan éjszakai töltést kapnak a saját otthoni töltőjükön. Erre azért van lehetőség, mert Texasban egyre jobban terjed a szélenergia, ráadásul éjszaka ezek az erőművek elég jól termelnek, viszont nincs megfelelő igény a teljesítményükre, így olcsón lehet zöld energiával tölteni az autókat. Címlapképünk csak illusztráció, a fóti Supercharger állomás átadása előtt készült. V4-es oszlopról egyelőre nincs még elérhető fotó. Március 9-től fizetni kell a magyar Superchargereknél Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!