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 Ma délelőtt idehaza is bemutatta a sajtónak és a kereskedőknek az eddigi legkisebb autóját a Jeep. Az Avenger néven tavaly szeptemberben bejelentett autó a modellpalettán a Renegade alá érkezik, és bár az olasz és spanyol piacokon lesz belőle 1,2-es benzinmotoros változat is, Magyarországra csak tisztán elektromos hajtáslánccal kerül forgalomba. A Jeep Avenger nettó 50,8 kWh (bruttó 54 kWh) kapacitású akkumulátora 102 db NMC 811-es kémiájú cellából épül fel, amit hatosával modulokba rendeztek. Ezekből a modulokból került 17 az alulról a terepjáráshoz extra védelemmel megerősített akkupakkba. A WLTP kombinált ciklusa szerint 400 km-es hatótávú autó városban akár 550 km megtételére is képes. Az akku mellett a hajtáslánc többi eleme is ismerős lehet a Stellantis kis- és középkategóriás autóiból, ami nem meglepő, hiszen az Avenger ezekkel osztozik közös platformon. A töltési teljesítmény így maximum 100 kW lehet, aminek köszönhetően 20 százalékról 80 százalékra akár 24 perc alatt is feltölthető az autó. A fedélzeti töltő váltakozó áramú (AC) forrásból maximum 11 kW-os töltési teljesítményt tesz lehetővé. A mutatós B kategóriás SUV, vagy városi terepjáró a rokonságtól teljesen eltérő, egyedi külsőt kapott. A megemelt futómű 200 mm-es hasmagasságot eredményez, ami több, mint a kategória átlaga. A jó hasmagassághoz 20 fokos első és 32 fokos hátsó terepszög is tartozik, amit 20 fokos rámpaszög egészít ki. A dizájnerek igyekeztek a lehető legtöbb Jeep arculati elemet átemelni ebbe a szegmensbe, és a Jeep örökséget apró logók formájában az autó számos pontján is elrejtették. A lengyelországi Tychyben készülő autó első példányai nyár elején érkeznek Magyarországra, a kereskedői rendeléseket a nyár második felében tudják kiszállítani. A nagyobb európai piacokon kínált legalacsonyabb, felszereltségi szint Magyarországon nem lesz elérhető, nálunk a Longitude változattal 15.990.000 forintos alapáron indul az értékesítés. Ez már tartalmazza a 16“-os könnyűfém felniket és az EcoLED fényszórókat is. Ebben a csomagban technológiai fronton a sofőr előtt 7“-os, középen 10,25“-os kijelző, lejtmenetvezérlő, digitális klíma, tempomat, tolatóradar, vészfék asszisztens és sávelhagyás gátló jár az autóhoz. A következő, Altitude nevű szinten 1“-lal nagyobb kerekek, a 7“-os helyett 10,25″-os sofőr előtti kijelző, adaptív tempomat, érintés nélküli csomagtér nyitás és kulcsnélküli indítás is alaptartozék. A 360 fokos nézetet is adó tolatókamerához, az ülésfűtéshez, a kettes szintű vezetői asszisztenshez illetve további extrákhoz a Summit néven futó felszereltségi szintet kell választani. A Jeep természetközeli márkaként igyekszik zöldülni, így 2030-ig globálisan az értékesítésnek 50%-át tervezik valamilyen formában elektromosítani. 2026-tól azonban már minden SUV modelljükből elérhető lesz tisztán elektromos változat is, így nincs akadálya, hogy Európában az értékesítés akár már 2030-ra 100%-ban elektromos legyen. A Jeep 2025-ig négy teljesen elektromos modell bemutatását tervezi. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!