PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Tesztelés közben kapták le a Xiaomi első villanyautóját Kínában. Egy év múlva kerülhet gyártásba. Feszegetik a határokat Nem csak az autós cégek válnak egyre inkább négykerekű, internetre kapcsolt szórakoztató elektronikai eszközök gyártójává, a másik irányból is működik a konvergálás, az elektronikai cégek is a villanyautók felé kacsintgatnak. A Sony a Hondával állt össze, hogy villanyautót gyártson, a Foxconn nemcsak beszállítóként és vegyesvállalatban, de önállóan is autógyártásra készül, és persze ott van a negyedévente felröppenő Apple autó pletyka is. Az itthon is ismert Xiaomi telefongyártó is készül már egy ideje az első autójával – mi is többször írtunk már a projektről. Nem jut egyről a kettőre a Xiaomi A legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a sorozatgyártás 2024 első felében kezdődhet meg, a közúti tesztelés pedig már javában zajlik. A projektről most legutóbb a vállalat vezérigazgatója Lei Jun beszélt március 5-én, aki azt is elmondta, hogy a cégen belül egy 2300 fős csapat dolgozik a projekten. A Weibo kínai közösségi platformon a napokban újabb képek láttak napvilágot a tesztelés alatt álló fejlesztésről, amely álcázva és több helyen letakarva egy mélygarázsban várakozott. A kocsi tetején lévő púp állítólag egy LiDAR érzékelő lehet. Forrás: CnEVPost A kamera a nagyméretű szedán műszerfaláról is lőtt egy képet, amelyen, ahogy az várható volt, egy nagyméretű LCD képernyő játssza a főszerepet. Forrás: CnEVPost A pletykák 15-16 millió forint körüli kínai kezdő árról szólnak, amit persze nem szabad így egy-az egyben átváltani európai árra, hiszen, ha más nem, a szállítás, a 10% vám és a 27 százalék ÁFA itthon biztosan 20 millió fölé lőnék be a kocsi árát. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!